Hoewel de bewegwijzering in het park zeker een update kon gebruiken vind ik dit niet de juiste manier. De oude wegwijzers waren simpel uitgewerkt en vielen door de sobere kleuren niet uit de toon met de omgeving waarin ze stonden, waar ook in het park. De nieuwe stijl valt overal in het park uit de toon met de omgeving. Bij Baron was het bijvoorbeeld netjes in de stijl van de attractie, nu echter rood als ik me niet vergis. Ze vallen door de afstekende kleuren en alle tierelantijntjes ontzettend op, ze schreeuwen actief om aandacht. Ik mis soms wel de stijl van Ton, precies genoeg en soms wat sober/simpel. Tegenwoordig zijn veel (infrastructuur)zaken in het park flink over-ontworpen, alles moet bollen, krullen én kleur hebben. Niet alles qua ontwerp uit de vroegere tijden was beter, maar soms mag iets ook gewoon functioneel zijn zonder de show te stelen. Dat is helaas iets wat ik met dit hele project mis vind zijn gegaan.
En dan nog de ontzettend lelijke vaandels en lompe borden. De rijken vind ik überhaupt al een wankel concept, zeker met alle verschillende thema’s, soorten attracties binnen een rijk en de themagebieden waar steeds meer op wordt ingezet (juich ik zeker toe). Alleen Ruigrijk vind ik nog wel passend, de rest vind ik nutteloos qua navigatie omdat het nooit duidelijk maakt wat voor typen attracties je in de rijken gaat vinden als je puur naar de naam kijkt. Lekker intern houden dus om e.e.a. operationeel aan te duiden en te verdelen, maar zeker niet zo potsierlijk in het park de omgeving laten ontsieren wat mij betreft.