luc136 Dat het tegenwoordig gangbaar is, betekent niet meteen dat het netjes is. Ik vind het een vrij smerige verkooptruc als je mensen belooft nergens aan vast te zitten, maar dat ze daarna nog wel zélf actie moeten ondernemen om inderdaad nergens aan vast te zitten.

Het is tegenwoordig juist veel beter dan vroeger. Nog niet zo lang geleden strooiden vooral kranten en tijdschriften met gratis proefabonnementen die daarna ook (betaald) doorliepen, maar waar je vervolgens heel lastig weer vanaf kwam. Daar zijn toen regels voor gekomen.

Er staat hier heel duidelijk dat het om een gratis proefabonnement van twee maanden gaat. Als je dan drie maanden na afsluiten nog steeds Videoland kijkt, wéét je toch dat die twee maanden voorbij zijn en je inmiddels betaalt voor dat abonnement? En als je je dat realiseert, kun je per direct opzeggen en zit je dus niet nog maanden aan dat abonnement vast, zoals vroeger her geval geweest zou zijn. Dát is wat wordt bedoeld met ‘je zit nergens aan vast’.

Mensen die verstandig genoeg zijn om de voorwaarden van een Efteling-abonnement te begrijpen, snappen ook echt wel dat je zo’n Videoland-abonnement actief moet opzeggen als je er genoeg van hebt. Om dit meteen ‘onbehoorlijk’ te noemen voelt eerder alsof er weer eens een nieuwe reden gevonden is om de Efteling te bekritiseren.

Ik zag de mail voorbij komen en dacht “jullie zijn toch een veel beter bedrijf dan dit”, gelukkig niet zulke in your face reclame voor derden als elders in pretparkland.
Ach, ik hoop dat het lucratief voor hun is dan wil ik met alle liefde de mail in de prullenbak deponeren, en door.

Dit soort trucjes gebruiken Apple, Netflix, Ziggo, KPN of wie dan ook. Maar nu de Efteling een samenwerking aangaat en duidelijk in de kleine letters zet Je zit nergens aan vas, elk moment opzegbaar en Lees hier alle voorwaarden is het een probleem voor velen. Het is precies wat @Njit zegt aanmelden opzeggen en je hebt twee manden "gratis" videoland.

Voor niets gaat de zon op de Efteling is nog steeds een commercieel bedrijf dat haar geld ook moet verdienen.

• J-roen heeft hierop gereageerd.

Ik vond het vrij goedkoop om reclame te maken voor Videoland op deze manier. Ik wil eigenlijk een opt-out voor dergelijke aanbiedingen.

R013 , zo vervelend is het nou ook weer niet.

Er zijn vast grotere problemen in de wereld, kern van de boodschap is natuurlijk dat de Efteling dit soort reclames helemaal niet nodig heeft.

Ik kan dit ook missen als kiespijn, maar dat zoete geld zal vast lekker smaken.

Als ik naar andere parken kijk dan kan het nog erger dus misschien moet ik mijn zegeningen tellen 😂

J-roen De Efteling BV die die emails stuurt is gewoon een commercieel bedrijf, dat de BV in eigendom is bij een stichtining veranderd daar in principe niets aan.

Had de Efteling niet beter ondertussen gewoon de hele routing vanaf de ingang OM Efteldingen kunnen gooien, want de volgende stap is dat er ivm de verbouwing bij Efteldingen daar nog een hekje omheen komt natuurlijk 😅

Na alle berichten in de media van agressie bij het parkeren hebben ze de medewerkers op training gestuurd. Hopelijk zijn ze nu wat beter voorbereid op deze verkeershufters.

Njit Goed dat ze dat personeel op comminicatie cursus sturen. Heb zelf meermaals meegemaakt, en bij anderen gezien en gehoord, dat er op bijzonder onsympathieke wijze gecommuniceerd wordt tegen de gast. Maar dit zal niet met één cursus van Ellie Lust opgelost zijn.

Piet_Verdriet ik zie niet hoe je iemand op onsympathieke wijze kunt zeggen dat die toch echt voor het parkeren moet betalen.

De kunst zit hem erin om iets tactisch over te brengen. Niet te direct, want dan botst het. En soms moet je gewoon een stukje meepraten, ook al ben je het er niet mee eens wat er gezegd wordt. Valt prima te leren, maar heeft ook met een stukje ervaring te maken. Maar zelfs als een medewerker soms wat te direct overkomt is het niet nodig om als gast gelijk in opstand te komen. 😉

Quefox_ Klopt, daar gaat het niet om. Maar als je wat zegt over de afstand die je moet lopen naar de ingang, en de medewerker zegt op een botte manier dat je eens naar Disney moet gaan want dat is pas ver lopen helpt dat niet echt.

Piet_Verdriet wat moet hij/zij dan zeggen volgens jou? Feit veranderd er niet aan.

Zeuren over de afstand voor het parkeren en vervolgens de hele dag door het park lopen.

Efteling zou Premium parkeren kunnen aanbieden maar daar komt vast ook weerstand tegen.

Njit “Ja, het is idd een behoorlijk pleureseind lopen. Snap dat dat vervelend is hoor”. Als je niet snapt hoe dit werkt heb je mijns inziens niets te zoeken als werknemer van Nederlands grootste pretpark.

Bij AT heb je de monorail. Zoiets is natuurlijk ook een optie hoewel misschien te duur?

Piet_Verdriet de opmerking zelf is in mijn ogen niks mis mee, beetje grappen over de concurrent. En een botte opmerking, tja, dat is ook relatief. Je bent in de buurt van Tilburg, daar willen ze nog wel eens wat botter uit de hoek komen. Dat is nou eenmaal hoe de mensen zijn. Ik verwacht in Phantasialand ook geen grote mate van gastvrijheid, met een stad als Keulen om de hoek. Ik heb zelf in ieder geval nog niet iets meegemaakt waarvan ik denk "dit is echt gastonvriendelijk", al is dat natuurlijk ook geen bewijs dat het nooit gebeurt.