Eduard aanmelden en direct weer opzeggen. Die reden zou ik niet te dramatisch over doen. Dat zie je wel vaker.

Eduard
Hoezo een onbehoorlijke actie?
Je bent toch niet verplicht om de actiecode te verzilveren?
Daarbij is opzeggen gewoon makkelijk en kun je elke reden opgeven zonder consequenties

Eduard erg overdreven om dit onbehoorlijk te noemen. Gewoon gelijk na het afsluiten opzeggen. Gebeurt overal

  • Rvv vindt dit leuk.

Ik vind het om twee redenen onbehoorlijk:

  • De verwachting wordt gewekt dat je nergens aan vast zit.
  • Niet iedereen denkt eraan om meteen op te zeggen, zeker niet als de tekst wordt gebruikt "dat je nergens aan vast zit".
    De woordkeuze van mij hierin is weloverwogen netjes.

    Eduard Niet iedereen denkt eraan om meteen op te zeggen, zeker niet als de tekst wordt gebruikt "dat je nergens aan vast zit".

    Maar je zou het wel gewoon kunnen na 2 maanden, dus ze zeggen er niets raars mee door te zeggen dat je ergens aan vast zit. Als je na 2 maanden ineens een jaarabonnement hebt, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar dat is er niet. De verantwoordelijkheid ligt bij deze dus echt gewoon bij de klant. 🙂

    Eftelabbo dit is werkelijk zo bij elk proefabonnement dat ik ooit heb afgesloten zo. Dus niks raars aan.

    Dat het tegenwoordig gangbaar is, betekent niet meteen dat het netjes is. Ik vind het een vrij smerige verkooptruc als je mensen belooft nergens aan vast te zitten, maar dat ze daarna nog wel zélf actie moeten ondernemen om inderdaad nergens aan vast te zitten.

    Maar zoals je zegt, iedereen doet het, dus blijkbaar is het niet meer ‘onbehoorlijk’.

      luc136 Dat het tegenwoordig gangbaar is, betekent niet meteen dat het netjes is. Ik vind het een vrij smerige verkooptruc als je mensen belooft nergens aan vast te zitten, maar dat ze daarna nog wel zélf actie moeten ondernemen om inderdaad nergens aan vast te zitten.

      Het is tegenwoordig juist veel beter dan vroeger. Nog niet zo lang geleden strooiden vooral kranten en tijdschriften met gratis proefabonnementen die daarna ook (betaald) doorliepen, maar waar je vervolgens heel lastig weer vanaf kwam. Daar zijn toen regels voor gekomen.

      Er staat hier heel duidelijk dat het om een gratis proefabonnement van twee maanden gaat. Als je dan drie maanden na afsluiten nog steeds Videoland kijkt, wéét je toch dat die twee maanden voorbij zijn en je inmiddels betaalt voor dat abonnement? En als je je dat realiseert, kun je per direct opzeggen en zit je dus niet nog maanden aan dat abonnement vast, zoals vroeger her geval geweest zou zijn. Dát is wat wordt bedoeld met ‘je zit nergens aan vast’.

      Mensen die verstandig genoeg zijn om de voorwaarden van een Efteling-abonnement te begrijpen, snappen ook echt wel dat je zo’n Videoland-abonnement actief moet opzeggen als je er genoeg van hebt. Om dit meteen ‘onbehoorlijk’ te noemen voelt eerder alsof er weer eens een nieuwe reden gevonden is om de Efteling te bekritiseren.

      Ik zag de mail voorbij komen en dacht “jullie zijn toch een veel beter bedrijf dan dit”, gelukkig niet zulke in your face reclame voor derden als elders in pretparkland.
      Ach, ik hoop dat het lucratief voor hun is dan wil ik met alle liefde de mail in de prullenbak deponeren, en door.

      Dit soort trucjes gebruiken Apple, Netflix, Ziggo, KPN of wie dan ook. Maar nu de Efteling een samenwerking aangaat en duidelijk in de kleine letters zet Je zit nergens aan vas, elk moment opzegbaar en Lees hier alle voorwaarden is het een probleem voor velen. Het is precies wat @Njit zegt aanmelden opzeggen en je hebt twee manden "gratis" videoland.

      Voor niets gaat de zon op de Efteling is nog steeds een commercieel bedrijf dat haar geld ook moet verdienen.

      • J-roen heeft hierop gereageerd.

        Ik vond het vrij goedkoop om reclame te maken voor Videoland op deze manier. Ik wil eigenlijk een opt-out voor dergelijke aanbiedingen.

          Michael Sleep het mailtje naar je prullenbak, zo vervelend is het nou ook weer niet.

            R013 , zo vervelend is het nou ook weer niet.

            Er zijn vast grotere problemen in de wereld, kern van de boodschap is natuurlijk dat de Efteling dit soort reclames helemaal niet nodig heeft.

            Ik kan dit ook missen als kiespijn, maar dat zoete geld zal vast lekker smaken.

            Als ik naar andere parken kijk dan kan het nog erger dus misschien moet ik mijn zegeningen tellen 😂

            J-roen De Efteling BV die die emails stuurt is gewoon een commercieel bedrijf, dat de BV in eigendom is bij een stichtining veranderd daar in principe niets aan.

            Had de Efteling niet beter ondertussen gewoon de hele routing vanaf de ingang OM Efteldingen kunnen gooien, want de volgende stap is dat er ivm de verbouwing bij Efteldingen daar nog een hekje omheen komt natuurlijk 😅

            Na alle berichten in de media van agressie bij het parkeren hebben ze de medewerkers op training gestuurd. Hopelijk zijn ze nu wat beter voorbereid op deze verkeershufters.

              Njit Goed dat ze dat personeel op comminicatie cursus sturen. Heb zelf meermaals meegemaakt, en bij anderen gezien en gehoord, dat er op bijzonder onsympathieke wijze gecommuniceerd wordt tegen de gast. Maar dit zal niet met één cursus van Ellie Lust opgelost zijn.