Ik vind het heel erg spijtig dat de mariachi-band niet terugkeert. Ten eerste ben ik erg liefhebber van dat soort muziek, en ten tweede was dat een unieke act in Nederland. Het paste zo mooi op dat zomerstrand. Bovendien was dit eens écht, authentiek muziekentertainment. De Musikverein bijvoorbeeld op het Max en Moritzplein is geen origineel Tiroler muziekgroepje, maar ze spelen dat ze het zijn en maken er toneel van (denk ik, en zo niet dan zijn ze helaas echt heel slecht en kunnen ze niet zingen).
Mariachi Sol y Luna was echt. Ik ben vaak gaan kijken en het sprak ook veel buitenlandse toeristen aan, ik heb vaak mensen mee zien zingen en dansen. Zo leuk!
En nu komen de Boogy Boys, waarschijnlijk weer ongelooflijk kitsch en cheesy. Nep en overdreven. Het Zomerstrand is wat mij betreft hiermee naar de knoppen. Er zijn toch wel andere exotische bands in Nederland die voor gepaste muziek daar kunnen zorgen? Hawaiiaans, Grieks, Antiliaans, Surinaams, desnoods Bluegrass, iets waardoor je je even op vakantie voelt? Heel zonde, maar het zal zijn reden wel hebben.
De Djinn is leuk, de elfjes ook. En lekker tot 22 uur door het park dwalen is altijd leuk natuurlijk.