Liampie Ruubje Jij bent hier de persoon die moeilijk doet. Ik ga verder niet in discussie over duurzaamheid en klimaatverandering, maar ik wil wel kwijt dat ik je reactie op honderd verschillende manieren achterlijk vind.
R013 Liampie Waarom speel je zo op de man ? Hij mag toch gewoon zijn mening geven? Ontopic : https://www.looopings.nl/weblog/21018/Efteling-directeur-pleit-voor-zelfrijdende-bus-rond-het-attractiepark.html Een zelfrijdende bus en er word zelfs nagedacht over een vorm van een hyperloop ! Ik ben benieuwd 🤯😏
Marvin Liampie Je mag het met elkaar oneens zijn en een beetje scherp discussiëren zijn we niet vies van, maar iemand zijn mening direct neersabelen als achterlijk gaat ons te ver. Dat mag met wat meer fatsoen.
theorder01 Ruubje Nou lekker dan, in Zuid-Afrika rijdt de bevolking iedere dag zonder problemen met een Toyota Corolla uit 1980 waar zwarte rook uit komt, als de normaalste zaak van de wereld... en hier doen we moeilijk om wat fakkels. Er is niemand die moeilijk doet over het feit dat de Efteling een fakkel heeft staan. Fossiele energie is op dit moment schreeuwend duur, ook in Afrika. Het was een kwestie van tijd voordat ook grootgebruikers zoals de Efteling en andere pretparken kritisch gingen kijken waar energiekosten bespaard kunnen worden.
Loekiloeki Ruubje De fakkels staan uit vanwege de energiecrisis. Dat is iets anders dan wat jij bedoelt. 😉
rijdhetopwielen Ik ga er vanuit dat er voortaan ook anderen technieken zijn om een vlam effect na te bootsen, zoals het ook is gedaan in de wereld van sindbad. Misschien is het nu het juiste moment om daar aan te gaan denken. Zeker met het beloofden komende onderhoud bij het plein aan de wachtrij.
Arathonk rijdhetopwielen in een armatuur zoals bij Sindbad zeker, maar niet een open vlam zoals bij FM.
RoelRoel R013 Ik vind dat wel apart nieuws want die hyperloop was toch totaal geflopt in San Francisco?
rambo1990 RickMarkestein Station-de-Oost Groene Titan Track, nice! Althans, ik ga er vanuit dat die pallet vooraan, Titan Track is. Ik weet niet precies wat het is (het lijkt hekwerk), maar Titan Track is het in ieder geval zeker niet 😅 Ik dacht in eerste instantie ook dat het hekwerk was maar bij nader inzien zijn het wel vrij stevige ijzeren dingen. Of het track is weet ik niet, kan net zo goed ondersteuning voor iets zijn. (zie linker balk naast de lantaarnpaal
laurenstp Best groot nieuws: https://www.efteling.com/nl/blog/backstage/20221024-onderhoud-droomvlucht?fbclid=IwAR2XKdg8urxwXCM9zPre0IURS-sU6WeiOCPVcEDL4c713KeH6sSUICg1gxo
Tim Zes miljoen voor een renovatie is niet niks! Al is het me momenteel niet erg duidelijk wat er nu precies wordt aangepakt.
Convival Tim Alle lampen in het gebouw worden vervangen, het dak wordt aangepakt, stalen constructies boven de track, de lekkages in het Zompenwoud, schilderbeurten en zwarte doeken in de binnenkant. Best duidelijk toch?
Station-de-Oost RickMarkestein Ik weet niet precies wat het is (het lijkt hekwerk), maar Titan Track is het in ieder geval zeker niet Je hebt inderdaad gelijk. De Titan track levering heeft vertraging en komt over ongeveer 1.5 week binnen in de Efteling. (#wandelgang).
Niek Station-de-Oost In de tweet die je zelf aanhaalde staat ook gewoon "merchandise opportunities" en "gci track". Op de foto in de bewuste tweet staat oude GCI track van Joris. Wat de twitteraar CoasterBreaks bedoelde is dat de oude gci-track een mooie mogelijkheid zou zijn voor nieuwe merchandise. Kortom: ouwe blokjes hout verkopen kan de Efteling geld aan verdienen 😉
BjornB Ook Max & Moritz gaat in november in onderhoud. Pas sinds vandaag vermeld op de site. Waren er geen haarscheurtjes in een van de banen aangetroffen? Mogelijk gaan ze die herstellen.
Dream_wizard Toch wel erg rot als je dit niet weet en naar het park gaat, 2 achtbanen dicht en een darkride, dit kan niet vind ik.
RoelRoel Tonnie Ok dus ik moet mensen die geloven dat de wereld door reptielen wordt bestuurd en dat Poetin een geweldige kerel is nornaal vinden? Dat mag je niet gek noemen maar bijzonder of zo? Maar het is gelukkig geen politiek forum dus ik zal er over ophouden. Ik zit eigenlijk op dit forum om eens een keer geen wappies tegen te komen.