R013 -Bij Joris en de Draak staat eindelijk een supervisor die het personeel op een strenge manier aanstuurt om de treinen er sneller uit te sturen. Ze was op zijn zachtst gezegd not amused met de gang van zaken en eiste veel van haar personeel , goede zaak! De treinen vlogen het station uit als nooit tevoren!
Dat is gek want Joris en de Draak heeft geen nieuwe leidinggevende sinds 2020. Ondanks dat er duidelijk verbetering nodig was, had de Efteling het in het verleden door al hun regels en controles het wel onmogelijk gemaakt voor het personeel om de treinen snel uit te sturen. Ik deed hier altijd mijn best voor, maar het lukte op ten duur gewoon niet meer. Erg frustrerend, zeker sinds de update van het besturingssysteem (tegenwoordig kan je de treinen pas versturen als de andere voorbij het wisselspoor zijn. Ter vergelijking de verstuurde treinen zijn dan al halverwege de baan als deze treinen stil staan en heb je nog circa 40 seconden om uit en in te laden). Desondanks draaide de baan nog steeds rond de 1500 gasten per uur, niet perfect maar voor dat moment oke.
R013 -Achterstallig onderhoud op heel veel plekken.( bijv: Muren Fata wachtrij , Zelfde bij de Piranha wachtrij.)
Viel me inderdaad ook al op, hopelijk is er niet weer een besparingsronde gaande op onderhoud waardoor we (gelijk aan een paar jaar terug) ineens alles tegelijk kapot zien gaan. Echter zijn de attracties die jij noemt nog later dit jaar in onderhoud. Mogelijk wordt er dan het een en het ander gedaan.
Efteltje Op mijn werk kunnen we de rookmelders in twee standen zetten. Stand nacht en stand gebruik theaterrook waardoor een deel van de melders meer rook moet detecteren alvorens af te gaan. In DVH hangt over het algemeen hele dichte watermist en dat leidt nooit tot problemen.
Was het maar waar dat dat nooit problemen geeft, dat had me destijds een hoop werk gescheeld. Kan er niet heel diep op in gaan maar DVH heeft een theaterstand (of showstand) in de ruimtes waar rook hangt, effectief zijn dat de Smokkelgang en de Bar (rook werkt al jaren niet meer daar helaas). De mistscene is voorzien van detectie op warmte. Echter de rest van de attractie is voorzien van reguliere puntmelders warmte/rook. Dat betekend dat als er ook maar iets in de melder komt (mist, rook, stof oid) dat deze af gaan. Nu zul je dat als gast slechts merken als een technische storing, maar het personeel zal direct een procedure doorlopen (hier kan ik echt niet verder op in gaan sorry).
Dit betekend op zijn beurt weer als bijvoorbeeld een deur naar de mistruimte defect is, dan schakelt men de mist uit om problemen te voorkomen (afzuiging kan maar beperkt wegtrekken). Overigens kan het uitvallen van de mist nog veel andere oorzaken hebben, door de complexiteit waarmee het gebouw neergezet is destijds. Het is zelfs al eens gebeurt dat de werkplaats ineens in de mist stond (bevind zich recht boven de mistscene).