Progress Maar als je dat al weet, ligt het ook een beetje aan jezelf als je er dan weer een koopt toch? Uiteindelijk begint duurzaamheid op het niveau van onszelf.
Ik koop ze meestal ook niet, en als ik ze koop is het nooit omdat ik dan "duurzaamheid" in mijn achterhoofd heb.
De paar keer dat ik ze kocht was het gewoon de voordeligste manier om de hele dag te drinken (oa in een Disney waterpark). Maar in WDW worden ze ook niet gebracht omdat het duurder zou zijn daar is t gewoon een voordelige aanbieding om te drinken in de waterparken of de hotels.
In de Efteling zie je nu dat er bepaalde zaken onder "duurzaam" worden geschoven waarvan ik gewoonweg betwijfel of het wel echt zo duurzaam is.
An sich heb ik overigens ook geen problemen met het nieuwe kindermenu of de remix machines van cola, prima dat dit soort dingen er komen en dat assortiment veranderd, echter heb ik twijfels over het argument "duurzaam" waaronder dit gedaan wordt (of waaronder t in iedergeval zo gepusht wordt), want ik denk dat het onder de streep helemaal niet zo duurzaam is.
Op papier voor de Efteling zelf misschien wel, maar onder de streep niet.
Ik geloof niet dat een klein plastic speeltje en een beetje karton echt veel minder duurzaam is dan het huidige uit veel meer plastic bestaande kindermenu, het "probleem" verschuift alleen, eerst kwam dit voor 90% in de Efteling afvalstroom en 10% thuis, nu komt nog maar 10% in de Efteling afvalstroom, en die overige 90% gaat uiteindelijk thuis in de vuilnisbak.
T zelfde voor de souvenirs beker, ik vind het freestyle concept echt wel prima hoor, maar ik geloof niet in het "lekker duurzaam" argument, onder de streep is het niet duurzamer dan de goed recyclebare PET flesjes met statiegeld.