Afgelopen maandag, dinsdag en woensdag mocht ik weer genieten van het feit dat ik gezegend was met een meerdaags toegangsticket voor Disneyland Paris. Het bezoek werd omzoomd door overnachtingen in het door mij zeer geapprecieerde Disney’s Hotel New York - The Art of Marvel, dat buiten zijn luxe garant staat voor een flinke dosis inspiratie voor een illustrator als ik.
Daar ik normaliter the second gate van het Parijse resort graag links liggen was The Avengers Campus tot op heden nog onontgonnen terrein voor mij - maar in deze hoedanigheid lonkte de industriële en utilitaire immersiveness toch voldoende om een blik te werpen op alles dat blinkt. En warempel ik ben enthousiast: het gebied dat voorheen een bij elkaar geraapt zooitje was straalt tegenwoordig uniformiteit uit, middels een combinatie van degelijke materialen, een volwassen soundscape, twee attracties met een zeer hoge herhalingswaarde, twee restaurants en character meet-and-greets. Als dit de voorbode wordt voor al hetgeen dat nog gepland staat voor de Studios, heb ik vertrouwen op eindelijk een volwaardige parkbeleving die in de buurt komt van het door mij immer gelauwerde kasteelpark ernaast.
Lang verhaal kort, 2023 is reeds goed op stoom en graag deel ik wat random kiekjes van de voorbije dagen. Tweeëntwintig maal DLP, ik had er eentje meer kunnen doen gezien het jaartal maar less is more he. Dus daarom ook zonder onderschriften:
Dank voor den aandacht!