Hard Rock Park? Een TR uit 2008?
Ja... En ik geloof niet dat ik dit ooit eerder ergens gedeeld heb. Maar tijdens een recente zoektocht naar foto's kwam ik het mapje tegen met foto's uit Hard Rock Park. Een park dat we bezochten in het enige jaar dat het open was, tijdens een road-trip met 7 vrienden (8 inclusief mezelf) van New York naar Miami in 2008.
Toen we de plannen voor de reis maakte was het park nog in aanbouw en besloten we een stop in Myrtle Beach toe te voegen. Het was uiteindelijk het enige jaar dat het onder noemer Hard Rock Park open geweest is. Een jaar later trok het Hard Rock Entertainment bedrijf de stekker eruit en is geprobeerd het onder de noemer Freestyle Music Park verder te zetten. Maar ook dat stopte een jaar later.
Zonde! Want het was serieus een leuk park. Alles was nieuw (dat is aan de beplanting op de foto's ook wel te zien) en overal klonk muziek. Maar het had heus de potentie om langer te leven dan het gedaan heeft. Er stonden 5 achtbanen met als hoogtepunt "Led Zeppelin - The Ride", een mooie B&M, maar ik kan me toch niet herinneren dat ik er lovend over was. Het was alles behalve spectaculair. Al ziet hij er wel leuk uit!
Volgens mij zijn alle achtbanen die er in dit park stonden uiteindelijk in Vietnam of elders in Azië terecht gekomen.
Ik heb gedurende ons bezoek, 22 juli 2008, enkele foto's gemaakt van dit inmiddels vergeten themepark; hier komen ze!
Prefered parking! Want lopen doen we al genoeg! Nee, zonder gekheid. We waren er in 2008. Het jaar dat dollar op het absolute dieptepunt stond van de afgelopen 25 jaar. Een dollar kostte net iets meer dan de helft van een euro. En als je alles door de helft doet dan valt het best mee 🙂
Een van de vrienden met wie ik er was kent menig lezer hier vast. @Frank!
De ingang. Stralend weer! We hebben er zin in!
Het welbekende lettertype op een enorme gitaar
ik heb dus geen idee meer hoe het park exact in elkaar zat. Het is dan ook bijna 15 jaar geleden dat we deze reis maakte. Je ziet hier een leuk doorkijkje naar de B&M. Die gaan we doen!
Voor we daar komen lopen we langs een enorme waterspeeltuin. Het klimaat leent zich er goed voor!
Daar zul je 'm hebben!
Ze hadden er ook flat-rides!
Alles had het thema muziek. Dit hoort daar vast bij.
En in de wachtrij van de (ik meen) Maximum RPM was er entertainment! Een Karaoke Queue!
Als ik deze foto zie snap ik niet dat het geen succes geworden is!
Tja 😃
Er moet uiteraard ook gegeten worden!
En ja Pec, alles is hier nieuw. Die mosterd is vast nog goed!
Op iedere hoek van de straat is iets te doen. Survivallen, klimmen. Wij lopen snel verder!
Op weg naar de andere achtbanen in dit park...
En deze heb ik helaas niet mogen doen. Ik was net 0,01mm te lang 🙁
Shake, Rattle & Rollercoaster, een Vekoma Junior!
Had ik het maar gekocht...
Je moet er van houden. Maar als je dat doet, dan is het echt heel tof
Je ziet hier de "Eagles Life in the Fast Lane"
Nog een keer!
Maximum RPM, met draaimolen!
En aan al het goede komt een eind. Zowel aan dit park, maar ook aan dit TR.
Ok, nog één foto van Led Zeppelin dan
Ik vind 't na het opnieuw zien van deze foto's oprecht jammer dat het park het niet gehaald heeft. Achteraf gezien ben ik wel blij dat wij er precies in dat jaar langs kwamen. En dat we de foto's nog hebben, die stonden al bijna 15 jaar stof te happen. Maar ik hoop dat jullie het leuk vinden dat ze uit de kluis zijn 🙂