Hallo allemaal! Na een tijdje lurken heb ik eindelijk besloten om een account te maken en mee te doen met de discussies!
En om meteen een entrance te maken begin ik gewoon lekker met een Trip Report! Deze trip is al weer eventjes geleden(25,26 oktober) maar het is tot nu toe wel mijn favoriete pretpark trip.
Van tevoren
Na voor de eerste keer in Phantasialand te zijn geweest in april wist ik zeker dat ik nog een keer terug zou willen om in charles lindbergh te gaan slapen, toendertijd dacht ik nog dat het nog wel een paar jaar zou duren. Niks is minder waar want in dat zelfde jaar zou ik terug keren naar Brühl in oktober met mijn vriendengroep voor een trip. Dit was heel bijzonder omdat dit was onze eerste keer was dat we echt met z'n vieren zelfstandig naar het buitenland gingen afreizen, en tegelijk ook mijn eerste keer zelfstandig rijden in Duitsland. We zijn allemaal rond de 18 als jullie het afvragen!
De heenreis
Het was zover! Dinsdag 25 oktober om 7 uur 's ochtends stapte we de auto in, het avontuur gaat beginnen!
Iedereen zat in de auto en met de muziek aan begon onze trip. Maar we waren nog niet eens het dorp uit of we moesten alweer omdraaien, iemand was zijn telefoon vergeten! Typisch...
Voor de rest verliep de reis vlekkeloos, het was redelijk rustig op de autobaan dus we konden op ons volle gemak met 130 doorkarren naar Brühl!
En dan 2 uur later sta je daar dan, Phantasialand!
Dag 1
Na een kort gesprekje met de super aardige meneer voor de ingang stonden we binnen, en wat blijft dat toch een top gebied Rookburg.
De testritjes zijn aan de gang!
Aangezien we nog een half uur hadden tot attracties open gingen zijn we maar even gaan ronddwalen door het park, en omdat de rest er nog nooit geweest was heb ik ze wat Phantasialand trivia meegegeven!
Rit 1: Black Mamba
Ik had deze zelf nog niet gedaan, hij was namelijk dicht toen ik er was in april. En ik moet heel eerlijk zeggen, ik vind hem een beetje meh. Het is nog steeds een leuke baan maar hij haalt het allemaal net niet voor mij, de inversies vind ik net niet snappy of floaty genoeg en sommige elementen mogen ook een tikkeltje intenser voor mij!
Rit 2, F.L.Y.
Mijn nummer 1! De eerste rit van F.L.Y. voor de rest was volledig achterin en man wat is dat ding intens daar. De boys wisten nog niet zeker wat ze van de rit vonden, maar wel dat het er allemaal piekfijn uit ziet.
Rit 3, Taron
Toen de wachtrij van Taron was gezakt zijn we er lekker naar toe gestapt. Eenmaal in de rij hadden we afgesproken om de eerste rit gewoon voorin te doen ondanks de wachttijd, dat hadden we er wel voor over. Maar wat bleek nou, er stond niemand in de front row wachtrij, we konden gewoon meteen instappen! Eenmaal buiten wist de rest het meteen, dit is de nieuwe nummer 1!
Rit 4, Colorado Adventure
Ah, de gammele maar verrassend leuke mine-train van Phantasialand. Ondanks dat hij met ducttape en tiewraps aan elkaar hangt blijft hij best leuk, zeker de moeite waard om hem achterin te doen.
En toen was het alweer middag, en dat betekend lunch! We hadden broodjes geprobeerd in rookburg waar ik een hoop over heb gehoord en ze waren zeker de moeite waard!
Ook heb je een heerlijk uitzicht terwijl je geniet!
Rit 5, Winja('s)
Dit was de slechtste keuze van de trip. Niet omdat de banen slecht zijn ofzo, ze zijn zeker grappig. Het probleem was dat er maar 1 kant open was, en dan gaan de wachtrijen toch veel te sloom voor de rit die je uiteindelijk krijgt...
De reactie die mijn vriend had over winja's had vond ik ook wel laggen: ''Dit is nou een goofy ahh achtbaan'', typische gen z humor zeggen we maar.
Na een kort bezoekje aan wel een heel raar hotel en aparte chocolade winkel hebben we nog een paar re-rides op Taron en FLY gedaan. En toen kwam het moment van de waarheid, de water attracties. We hadden besloten om ze achterelkaar te doen omdat het niet super warm was, en dat was een best goede keuze.
Rit 6, Chiapas:
Nadat we onszelf in de bootjes hebben gestouwd als sardientjes kon de rit beginnen, en ik hou er toch wel van. De muziek blijft het leukste gedeelte voor mij, het is gewoon een vibe. De drops zijn ook zeker lachen en de thematisering maakt de rit compleet!
Rit 7, de nachtmerrie river quest
Nadat we al lekker doorweekt waren door Chiapas zijn we doorgelopen naar river quest, na een extreem korte wachttijd (hoe zou dat komen 😅 ) zijn we in een bootje gezet met 2 Nederlanders en 2 Duisters. De eerste drop viel nog wel mee, we hadden een paar natte vlekken gekregen. Maar toen kwam drop 2, de duivelsdrop. De boot begon als een malle te draaien en denderde met volle vaart naar beneden, eenmaal onderaan ontstaat er een golf die recht over ons hoofd ging en over de benen van de andere Nederlanders. En het was ook geen kleintje, echt een flinke golf die er voor zorgde dat de bak waar je voeten in zitten gewoon met een laag van 15 cm water vol stond, geen droge schoenen meer dus. Oh en je raad het al, de Duitsers waren uiteraard gewoon volledig droog…
Met de voeten zwevend boven het voetenbad gingen we af op de laatste drop, we vreesden voor het ergste. Maar het was eigenlijk best anti climatic, we gleden gewoon het water in zonder enige splash.
We zijn toen terug naar onze kamer gehaast waar we de föhnen even goed gebruikt hebben om de schoenen droog te blazen. Ik was samen met de vriend die in mijn cabine zat relatief snel klaar, de andere hadden namelijk besloten om te gaan douchen. En dus zijn we nog snel F.L.Y. gaan doen. Toen we er eenmaal uit waren was het 17:38, dus besloten we nog snel naar Taron te rennen om het te halen, helemaal buiten adem kwamen we daar aan. En al snel werd het ons duidelijk in de rij, we zitten in de laatste trein! Dus het hollen was ergens goed voor! En man dat was de beste rit in Taron die ik gedaan heb, het knalde door de baan met een rotvaart en dat in de schemering!
We konden helaas nog niet eten omdat we gereserveerd hadden om 19:30, dus we hebben nog lekker door het donkere en verlate rookburgh gelopen en gezeten op het balkon van wing B!
Even een voorgerechtje!
Het eten zelf was ook best prima, vooral het hoofdgerecht van de pokébowl en tartaar zijn aan te raden! De burger en de toetjes waren ook best prima, al met al zeker wel waard.
We zijn toen nog lekker in bar 1919 gaan zitten, en met geluk hadden we ook nog de hoek links achteraan waar je direct onder de 2de launch van fly zit, gewoon een geweldig uitzicht. Onze bediener was ook extreem grappig! Ik had een bierplank besteld en de twee andere vrienden een bowl, alleen de laatste hoefde niks. Die barman was er versteld van en begon onderhand heel de kaart op te noemen om te aanbevelen, vroeg m’n vriend of ze warme chocomel hadden. Die hadden ze helaas niet, dus werd het water. Waar de barman op vroeg of het warm of koud water moest zijn, ik en de rest liggen tijdens heel dit tafereel in een deuk.
Een paar uurtje later vroegen om de rekening en kwam de barman terug met de rekening, en een glas heet water, voor de gezelligheid omdat hij niks aparts had besteld! Die was op het huis werd er gezegd, we hebben hem dus rijkelijk getipt!
Dag 2
Wat is dat toch heerlijk, wakker worden in het midden van een achtbaan. We hadden de eerste shift van het ontbijt dus we zaten al redelijk vroeg van het ontbijt te genieten. En man dat ontbijt was beter dan het diner, zo veel lekkere opties! Na ons volledig vol gestouwd te hebben met het ontbijt besloten we om de fastpasses te gaan gebruiken. Ik had hier een plan voor bedacht, als we nou met de fastpasses gaan staan voor de poort voordat F.L.Y. open is kunnen we het misschien voor elkaar krijgen om een van de eerste treinen te pakken. Dit had nog beter uitgepakt dan ik dacht, we hebben namelijk de front row van de eerste trein van de dag gepakt! Het was heel akelig in een leeg station staan terwijl ze de testritten nog aan het doen zijn, dan komen er de namelijk de hele tijd lege treinen voorbij, een best raar gezicht.
Rit 8, crazy bats
Ja hij is best grappig al, de vr werkt verrassend goed en gelukkig was de wachtrij redelijk kort. Gewoon leuk, niks meer of minder over te zeggen.
Rit 9, Mystery Castle
Dat ik deze gedaan heb is een grote overwinning voor mij, ik heb namelijk nogal hoogtevrees. Dus ik was de eerste keer doodsbang om er in te gaan en heb hem toen ook niet gedaan. Deze keer gelukkig wel, want hij is stiekem best leuk! In de wachtrij waren we doodsbang omdat we allemaal nog nooit een droptoren hadden gedaan, maar iedereen kwam er vol vreugde weer uit! Zeker aan te raden als eerste stap om je hoogtevrees te overkomen…
Een paar van de highlights waren nog dat we Taron 8 keer achter elkaar gedaan, nog eenpaar keer in F.L.Y. zijn geweest en de overige attracties gedaan hebben die nog op de lijst stonden. Ook heb ik in mijn eentje Black Mamba in de front row gedaan omdat het echt super rustig was, de andere stonden helaas nog te wachten op eten. Daar is hij toch een stuk beter!
Kortom deze trip was echt fantastisch en ik kan niet wachten om 27 januari weer terug te gaan om Taron en F.L.Y. nog een keer in het donker te doen met mijn broer!