Ik heb er net twee dagen Epic Universe opzitten, hier zijn mijn bevindingen:
Wachtrijen zijn lang, zéér lang. Ik was er tijdens de week, wachtrijen van 120-180min zowel bij Harry Potter, Donkey Kong en Mario Kart zijn geen uitzondering en fluctueert doorheen de dag. De enige tip die ik kan geven is: slaap in Terra Luna of Stella Nova. Voor 150 euro per nacht lig je in een mooi hotel met goede kamers, en je hebt een uur early acces. Dat uur is goud waard en je kan hierdoor zowel Mario Kart als Donkey Kong doen voor de gewone bezoekers binnen mogen. Harry Potter is niet standaard open tijdens early hours maar tijdens 1 dag uitzonderlijk wel vanwege de drukte. Wees minstens 1 uur voor early acces aanwezig.
Mijn bevindingen van de voornaamste attracties:
Constellation Carousel: niet je typische draaimolen. Zonder te willen spoilen: dat ding zien draaien doet wat met je. 9/10
Mario Kart: zeer lange indoor wachtrij, kan makkelijk 3u aan wachtrij herbergen. De attractie zelf kon de verwachtingen niet echt inlossen. Je moet de attractie enkele keren doen om door te hebben wat je eigenlijk moet doen. De theming tijdens de rit is wel dik in orde, wel zonde dat je er niet echt op let aangezien je altijd naar je scherm aan het staren bent. 6/10
Donkey Kong: kort, rammelbak, de gimmick van het vliegen zie je enkel echt vanop de grond, de illusie wordt volledig weggenomen door de ‘verborgen’ track die je constant ziet. Het lange wachten niet waard. 2/10
Curse of the wear wolf: leuke spinning, tof bochtenwerk! Verrassing van de dag. 7/10
Monsters unchained: Wat. Een. Attractie. Hoge capaciteit, totaal niet misselijkmakend, in tegenstelling tot de Harry Potter versie in IoA. Maar het verhaal, de animatronics (de animatronics!!), de theming en geluidseffecten. Dit is een topper van wereldformaat. 10/10
Harry Potter: wederom: wachtrij is gigantisch maar de mooiste die ik ooit gezien heb. Wachten is hier geen straf. De ride vehikels zijn impressionant, de rit zelf is wederom van een niveau dat alles wat je kent overstijgt. De scherptediepte bij Universal’s nieuwste generatie schermen zorgt dat je amper kan zien wat echte sets zijn, en wat scherm is. Dat in combinatie met enkele verbluffende animatronics maakt dit weer een attractie van wereldniveau. 10/10
Stardust Racers: helaas gesloten n.a.v. het sterfgeval.
Hiccup’s Wing Gliders: ontzettend leuke Intamin Family Launch coaster met leuk bochtenwerk, goeie lanceringen en botersoepel. 8/10
Dan het park zelf: je voelt aan alles dat ze hier van een lege lap grond konden starten. Er is overal goed over nagedacht: de zichtlijnen zijn perfect, de watervallen en fonteinen doorheen Celestial Park geven een heerlijke dynamiek aan het gebied. Elk lampje in het park, van straatlantaarn tot gebouwen tot attractieverlichting zijn multicolor en aan elkaar gelinkt. Tijdens de avondshow met fonteinen kleurt letterlijk het hele park mee. Ontzettend leuk om te zien. Mooi, groen park met 2 zeer goeie shows. Het is nu al dagvullend en de geruchten gaan al volop de ronde dat ze al bezig zijn met de eerste uitbreidingen. Dit park heeft alles in zich zich in de top 10 van beste parken ter wereld te manoeuvreren en te blijven staan.