Wat een toffee dag is dit geweest zeg, echt niet normaal! Ook van mijn kant nog wat foto’s en zoals jullie misschien wel gewent zijn een “klein” trip report 😄
Voor Yolande en mij begon het feest al iets eerder want wij vertrokken op vrijdagochtend al richting Attractie & Vakantiepark Slagharen aangezien wij voor dit weekend een huisje geboekt hebben samen met Remko en Susanne. We komen in het begin van de middag aan in Slagharen en aangezien het nog te vroeg is om ons huisje in te mogen gaan we eerst even lunchen. We strijken daarvoor neer bij de Subway. Daar moeten we even geduld hebben en is het even spannend of ze nog genoeg broden hebben voor iedereen in de rij. Maar uiteindelijk is er niemand teleurgesteld vertrokken en kon iedereen voorzien worden van een lekker broodje.
Na dat broodje kregen we een belletje vanaf de parkeerplaats. Remko en Susanne zijn ook gearriveerd en tegelijkertijd krijgen we ook de e-mail dat we de sleutel van ons huisje op mogen halen. We keren terug naar de parkeerplaats en halen bij de receptie de sleutel van ons huisje op, dan laden we onze spullen over naar de auto van Remko en Susanne en rijden met hen mee naar ons huisje. We pakken de belangrijkste zaken alvast even uit, maken de bedden op, pakken onze zwemspullen en nemen dan snel de kabelbaan richting Aqua Mexicana!
Daar genieten we eerst even van het warme water van het bubbelbad waar helaas al geruime tijd geen bubbels meer te vinden zijn, hopelijk komen die nog eens terug ook. De dames blijven achter in het warme water en Remko en ikzelf doen een paar rondjes van de glijbanen. Deze blijven erg tof. En wat is het trouwens bizar om zo’n cone in het pikdonker mee te maken, je hebt echt geen idee welke kant je op gaat 😆 Daarna gaan we terug naar het warme water van het bubbelbad. Na daar nog even in gelegen te hebben is het tijd om weer om te kleden en te kijken of er meer gegadigden zijn om ergens een hapje te gaan eten. We zijn namelijk niet de enige die dit weekend een huisje geboekt hebben!
Door een gesloten Slagharen wandelen blijft iets speciaals
Nadat we onze zwemspullen naar het huisje hebben gebracht meeten we met Mitchell en Marita bij de grote fontein en gaan vervolgens richting Randy’s Pizza & Pasta. Daar bestellen we per stel een familie pizza, die best goed smaakt maar toch ook wel een beetje groot is waardoor de smaak tegen het einde wat saai wordt. Maar he, we hebben gegeten en het was best lekker. Maar de volgende keer mag het iets minder zijn 😂
Na de pizza gaan we op visite in het huisje van Mitchell en Marita voor een koffie fix (niet voor mij 😛). Om daarna even langs te gaan bij Ronald, Thijs, Albert Jan en Metha om ze op te halen voor de muziekbingo die dadelijk gaat beginnen in de Music Hall. Bij de bingo weten we nog net een plekje aan tafel te scoren met genoeg ruimte voor ons groepje en hebben de nodige hilariteit aan tafel om mensen die wel of juist niet willen winnen. Uiteindelijk weet Remko in de tombola zelfs nog wat prijzen te scoren, we horen wel wanneer de barbecue is onder het genot van een geurstokje 😉 Daarna keren we terug naar het huisje vanwaar we zojuist vertrokken voor een drankje en een chipje. Waar uiteindelijk Robert, Frank en Wes ook nog even aansluiten. Tegen middernacht vinden we het mooi geweest en gaan richting ons eigen huisje, we hebben morgen tenslotte nog een drukke dag voor de boeg!
De volgende ochtend ontbijten we en daarna ga ikzelf alvast richting de Guest Service om onze contactpersoon Luuk, Coördinator Groepen en Events, te ontmoeten. Samen met hem zet ik de presentatie klaar in Jackie’s Saloon waar we straks vanuit Slagharen een praatje krijgen door Bas en vanuit Pretpark.club ook het een en ander bekend zullen maken. Daarna gaan we terug richting de Guest Service om de clubleden te gaan ontvangen.
Voor de ingang zijn inmiddels al wat team- en clubleden aanwezig en zijn ook de eerste badges al uitgereikt en snackvoorkeuren voor in de middag doorgegeven. Clubleden die dat gedaan hebben mogen vervolgens alvast langs de Guest Service om hun polsbandje, die later toegang zal geven tot de Silver Dollar Bar, en consumptiebonnen op te halen. Daarna kunnen ze door naar Jackie’s Saloon om alvast te genieten van een kop koffie of thee met een stukje appeltaart. Tegen 10 uur is iedereen aanwezig en ga ook ik richting de Saloon.
Als iedereen voorzien is van een drankje en een stukje gebak krijgen we van Bas, Online Marketeer bij Slagharen, een praatje over Slagharen. Over wat de afgelopen jaren gedaan is en een klein beetje wat in de toekomst ligt of zou kunnen liggen, zo krijgen we bijvoorbeeld ook alvast te weten dat de Wild West Adventure voortaan Red bandits Adventure zal gaan heten. Daarna beantwoord Bas ook nog de vragen van clubleden die in de zaal aanwezig zijn. Al dan niet met een marketingtechnisch slim antwoord 😉
Daarna is het aan ons eigen team om nog wat dingen te vertellen vanuit Pretpark.club. Zo heet Michael ons om te beginnen welkom op de eerste PPC Nieuwjaarsborrel en benadrukt daarbij ook hoe blij hij, maar ook wij als team, is met hoe PPC inmiddels gegroeid is en waar we nu na die kleine 4 jaar tijd al staan. Op afstand laat Jules ons nog even weten hoe jammer hij het vindt niet aanwezig te kunnen zijn, die video staat hier eerder ook al in het topic. Daarna wordt het stokje overgedragen aan John die de eerste beelden kan laten zien van de Coaster Tracker! De video kun je hier ook nog terugkijken. Daarna mag ikzelf naar voren komen om de meet-up kalender voor 2023 te presenteren, welke je inmiddels ook op hier op het forum kunt vinden. Daarnaast licht ik ook nog even het programma voor deze dag toe waarin wat wijzigingen zijn geweest. Zo zullen we om 13:00 gezamenlijk lunchen in plaats van iedereen een eigen lunchvoucher meegeven. En maken we tegen 17:00 gezamenlijk de laatste ritjes van de dag op Gold Rush, die een speciale betekenis hebben.
Dan is er genoeg gesproken en wordt het tijd voor actie, we maken bij het verlaten van de zaal een groepsfoto op de trap en doen daarna zo’n beetje een ride-take-over bij de Gallopers. Ook wel bekend als de paarden draaimolen. De dag is goed begonnen! 🥳🤣
Ondanks dat we later op de dag sowieso nog een ritje Gold Rush gaan doen beginnen er toch wat mensen coasterstress te krijgen. Hoogste tijd dus voor een ritje Gold Rush! Het blijft een toffe Gerstlauer launch coaster die hier goed op zijn plek is! Daarna is het, en de logica hiervan ontgaat mij nog steeds een beetje 😂, tijd voor een ritje El Torito. Dit resulteert wederom in een kleine ride take over en naar wat ik begreep zag je langs de zijkant zo’n beetje enkel spinnende gondels. Ik heb daar niet veel van gezien, want alles draaide op dat moment, vraag maar aan @jenskuipers 😇
We lopen het rondje verder maar slaan eigenlijk alle attracties over en sluiten uiteindelijk aan bij de Mine Train. Een enkeling waagt zich trouwens ook aan Ripsaw Falls en bevestigen daarmee waarom ik dat niet doe 🌊 De Mine Train is een prima Vekoma Junior coaster en leuk om even mee te pakken. Na dat ritje begint het richting 13:00 te gaan en is het tijd om ons te begeven naar de counter bij de Music Hall. We laten de clubleden plaatsnemen aan de picknicktafels tussen Gold Rush en de Oldtimers en al snel komt Luuk weer tevoorschijn en komen er vanuit de keuken hele dienbladen vol met frikandellen, bakjes friet, tasjes met drinken en een hele doos sausjes. Prima geregeld zo!
En dan krijg je dit soort dingen 😄
Aangezien we om 15:00 onze nieuwjaarsborrel in de Silver Dollar Bar hebben besluiten we in deze hoek van het park te blijven en hier wat attracties te doen. In eerste instantie is het plan dat een groepje in de Oldtimers gaat omdat Mirle dat graag wil. Maar helaas staat daar een toch wel erg lange rij dus gaan we voor een alternatief. Het Rad, dat andere is een Reuzenrad maar Chuck Wagon is gewoon een Rad heb ik op deze dag geleert 😉 Daarna volgen nog een ritje in de Tomahawk (Troika) en Eagle (Condor). Die laatste is overigens niet iedereen even kapot van komen we achter. Ik zal geen namen noemen en het filmpje achterwege laten maar gelachen hebben we stiekem wel een beetje 🙊
En dan is het tijd voor de nieuwjaarsborrel in de Silver Dollar Bar die van 15:00 tot 16:00 exclusief voor ons geopend is. Hier kunnen we allemaal lekker even relaxen en bijkletsen onder het genot van een hapje en een drankje. Een erg geslaagd onderdeel van deze meet-up volgens mij.
Met een groepje besluiten we iets na 16:00 dat we nog wel een ritje willen maken in de zweefmolen en gaan dus snel nog even die kant op. Om vervolgens na dat ritje weer terug te gaan naar de andere kant van het park zodat we kunnen verzamelen voor het afsluitende ritje Gold Rush. Het is wel een beetje de dag van het heen en weer lopen ook he? 😁 Die pijn wordt bij aankomst bij Gold Rush wel wat verzacht omdat een aantal mensen van de groep oliebollen gehaald hebben en deze uit aan het delen zijn! We wachten voor de ingang van de wachtrij tot Luuk ons op komt halen en we de achtbaan via de zijdeur mogen betreden nadat de laatste reguliere bezoekers uitgestapt zijn.
Zoals gezegd zijn deze laatste ritjes van de dag bijzondere. Afgelopen december kwam op veel te jonge leeftijd @Markske te overlijden. Tijdens de eerste rit hebben we dan ook een plek vrijgehouden en zijn badge aan de stoel bevestigd zodat hij nog een keer met ons mee kon rijden. Een heel mooi moment en ook heel fijn dat we vanuit Slagharen de medewerking kregen om dit mogelijk te maken.
Nadat de laatste clubleden hun ritjes gemaakt hebben is het tijd om iedereen te bedanken voor hun aanwezigheid en gezelligheid wat deze meet-up tot een groot succes gemaakt heeft. En we bedanken natuurlijk ook Luuk van Slagharen voor de goede zorgen van vandaag! De meeste clubleden keren daarna huiswaarts maar met een man of 14 besluiten we om nog een hapje te gaan eten op het park (een groot deel van die 14 blijven nog een nachtje slapen ook natuurlijk). In eerste instantie proberen we het bij Cartwright’s maar door het aanhoudende personeelstekort, waar men overal nog steeds last van heeft, kunnen we hier niet terecht. We besluiten daarom naar Big Jake te gaan waar het de een net wat meer bevalt dan de ander. Ikzelf heb in ieder geval genoten van mijn burger, die smaakte erg goed!
De rest van de avond wordt gevuld met visites in diverse huisjes waar bekenden zitten, een wandeling naar de Music Hall en terug waar sommigen ook vanavond weer bij de bingo aanschuiven en gewoon gezellig een drankje doen en nagenieten van een fijne dag!
En sommige anderen moeten een klein beetje omlopen om bij de auto op het parkeerterrein te komen 😉
Aangezien we een Lazy Sunday geboekt hebben kunnen we nog tot het einde van de middag gebruik maken van ons huisje. Het plan is dan ook om vandaag nog even te gaan zwemmen maar aangezien het zwembad pas om 12 uur zal openen gaan we eerst nog een rondje park doen. Allereerst een ritje Free Fall want die deden we gisteren nog niet. Datzelfde geldt voor de monorail waarbij we onderweg weer wat andere bekenden in het park spotten ook! Echter zien we dan ook dat er geen tijden zijn aangegeven bij het zwembad wat ons niet hoopvol stemt voor de mogelijkheid om vanmiddag te kunnen zwemmen. Na het ritje monorail komen we er dan ook achter dat er een storing is in het zwembad en deze helaas niet meer zal openen. Wel krijgen we via de mail de toezegging dat we voor volgend seizoen terugkom tickets inclusief zwembad toegang krijgen omdat we dat nu hebben moeten missen.
We maken nog een flink rondje door het park met diverse re-rides en doen ook wat attracties die we nog niet gedaan hadden. Gedurende de dag wordt ons groepje steeds wat kleiner omdat mensen toch wel een beetje op tijd thuis willen zijn. Tot we uiteindelijk met een klein groepje bij Cartwright’s terecht komen om te lunchen. Is het mooi toch gelukt om daar nog te eten dit weekend! 😉 Na de lunch is het ook voor Yolande en mijzelf tijd om de auto in te gaan laden en huiswaarts te keren.
Dan rest mij nog om alle clubleden die aanwezig waren enorm te bedanken voor hun gezelligheid, ik heb het al vaker gezegd maar jullie aanwezigheid is wat een meet-up tot een succes maakt! Daarnaast natuurlijk ook enorm bedankt voor Slagharen voor hun gastvrijheid met in het bijzonder Luuk en Bas waarmee we deze dag samen in elkaar gezet hebben en ook perfect door begeleid zijn. Maar natuurlijk ook hun collega’s die voor ons de Saloon hebben voorbereid, mensen van de horeca en operators van Gold Rush die voor ons net wat langer door gingen.
Dan heb ik als uitsmijter hier nog even een korte aftermovie: