Vanmorgen stond Majaland Kownaty op de planning! Niet al te ver over de grens bij Berlijn en met ons Efteling-abonnement krijgen we 40% korting 🙂 voor de volle prijs waren we er niet heen gegaan, aangezien we nog niet zo lang geleden bij Plopsa Coevorden zijn geweest. De parken lijken heel erg op elkaar, alleen heeft Majaland een houten achtbaan staan en in de hal bij Coevorden staat Anubis waar in Majaland de bootjes-attractie Todzie Wikingów.
Het was even zoeken om het park te vinden. Het ligt echt in de middle of nowhere bij het plaatsje Kownaty. Polen heeft 2 plaatsen die Kownaty heten, dat is ook wat verwarrend. Wij kwamen uit de richting van Berlijn en hadden net na de grens een stukje tolweg van 70 cent. Bij de afrit eraf en de navigatie gevolgd, nergens een bord te bekennen en aangekomen in het plaatsje Kownaty werden we een bospad op gestuurd. Dit kon niet kloppen! Stukje teruguit gereden en de halfverharde weg door het dorpje even wat verder gereden. We vroegen ons af of er wel ergens hier in de buurt een pretpark was, want niets wees daarop en we zagen ook geen achtbaan ofzo. Toch maar doorgereden en ineens links in het veld een grote hal en daarnaast de houten achtbaan! Wij hadden een soort Troy verwacht die je vanaf ver al ziet staan, maar zo hoog is hij dus niet 😁
de auto parkeren kost omgerekend €2,50 en daarvoor krijg je geen schaduw. Bij de ingang aangekomen stond er een rij. Na zo’n 10 minuten waren we aan de beurt en ik was benieuwd hoe het zou gaan met de Efteling-abonnementen. Mijn Pools is niet heel goed, dus ik hoopte maar dat ze wisten wat het was. Dat ging helemaal goed, op de kassa zit zelfs een Efteling-knop die automatisch de 40% korting geeft! We stonden binnen no time in het park!
Je komt binnen in de hal en die ziet er prima uit! We gingen wel meteen door naar buiten, want voor de middag was er regen voorspeld en we wilden uiteraard meteen de houten achtbaan Wilkotak uitproberen! We zijn nooit in Plopsa de panne geweest, maar dit schijnt de gespiegelde versie van de Heidi achtbaan te zijn. Wij vonden het een leuke baan! Niet super spectaculair, maar hij heeft een leuke eerste drop en toffe schuine bochten! Onze dochter van 7 vond hem ook leuk (en dat is soms een beetje een bange poeperd 😁). We konden overigens zo doorlopen, het was er nog heel rustig. Het station ziet er mooi uit!
Na de achtbaan was het tijd voor wat andere attractie’s in het buitengebied. Leuk voor dochter! Voor volwassenen staan er weinig echt leuke attractie’s in het park. Het is echt gericht op kinderen natuurlijk en ik denk dat het voor onze dochter nog net leuk was, maar voor oudere kinderen zijn de overige attractie’s ook niet meer zo heel interessant. In de middag hebben we de hal binnen gedaan, welke er erg mooi uit ziet. 1 Hoek is gethemed naar Heidi. Dennenbomen met sneeuw, berghutjes en de draaimolen heeft gezellige lichtjes om een houten huisje.
We hebben geluncht in het binnenspeel bij het restaurant daar. Prima eten, maar wel het redelijk standaard pretparkvoer. Hamburger/kipnuggets/schnitzel met frietjes. Voor 2 volwassen portie’s friet met hamburger en 1 kinderportie friet met schnitzel + 1 flesje drinken waren we rond de €25,- kwijt.
Rond een uur of 4 hadden we het wel weer gezien. Bijna alle attractie’s gedaan en sommige meerdere keren. We hebben ons er zo’n 5 uurtjes vermaakt 🙂 je merkt wel aan de planten en bomen buiten dat het een erg nieuw park is. Er is weinig schaduw buiten, ook niet in de wachtrijen. Dat was vooral bij het verkeerspark vervelend, want daar sta je gewoon lang te wachten (er waren maar 4 auto’s op de baan) en dat in de volle zon. Een overkapping zou geen overbodige luxe zijn.
Het personeel was niet super. Niet onvriendelijk, maar er kon ook niet echt een lachje vanaf. Behalve bij 1 medewerker bij de houten achtbaan, die iedereen voor de rit een high five kwam geven! Die probeert nog wat te maken van zijn dag 🙂
Al met al een prima dagje gehad, maar voor de volle pond zou ik er niet snel heen gaan. Ook omdat dochter er met 7 jaar toch een beetje te oud voor begint te worden en er voor wolwassenen niet echt spectaculaire attractie’s zijn. Maar het park ligt er mooi bij, is ontzettend schoon en toiletten zijn netjes.
We gaan ons nu opmaken voor 2 dagen Tropical island! Ik zal, als ik tijd heb, daar ook een TR van maken 🙂
excuus voor de foto’s via photobucket. Mocht iemand een goede gratis hostingpagina weten dan hou ik me aanbevolen!