Nienke81 Ceder Point, Dollywood, Kings Dominion, Carowinds en Universal Studio's staan al genoteerd. Ik ben geen fan van Disney, echter is mijn enige ervaring Euro Disney.
"Onze" Disney is qua thrill het sterkste resort, Gezien de andere parken die je noemt kun je de Disney parken in de US dus wel echt afschrijven.
Ik ben niet het hele topic door gegaan, maar hier mijn mening:
Dollywood is goed. Silver Dollar City is qua sfeer leuker, maar Dollywood heeft de betere rides. Gezien je Disney opmerking denk ik dat je Dollywood leuker gaat vinden, maar ik zou SDC zeker een kans geven.
De Kings parken (island en dominion) vond ik beiden een beetje tegen vallen, al is KI al lang geleden en zijn er enkele flinke banen bij gekomen sinds dien. Daarnaast blijven er een aantal toppers in beide parken die je wel wil doen.
Beide Six Flags Parken in Texas zijn toppers. De sfeer is er goed, er is wat moeite in theming gestoken en ze hebben goede rides. Verreweg de beste parken van Six Flags die ik gedaan heb (ik heb alleen Great Escape en Mexico niet bezocht).
Six Flags Magic Mountain heeft niet veel op met sfeer en theming, maar compenseert dat ruimschoot met zijn arsenaal aan achtbanen.
Hetzelfde geldt voor Six Flags Over Georgia
Knotts Berry Farm heeft leuke theming en kan charmant zijn, maar heeft ook goede rides.
Hetzelfde geldt voor Hershey Park, al heeft dat wat minder theming than KBF
Knoebels. Heel bijzondere sfeer en een aantal leuke banen (voor Phoenix). Briljant ook om wat klassiekers te doen.
Niet echt een pretpark, maar je zou de gehele Stad Las Vegas wel een beetje als een pretpark kunnen zien: Zeker de moeite om eens te bezoeken, al is de beste achtbaan daar jaren geleden al gesloten (speed).
De meeste parken in de VS hebben wel een aantal top-coasters, maar hebben weinig met sfeer en/of theming. Je kunt zeker voor wat top-banen andere parken bezoeken, maar in zijn geheel vond ik ze er niet uit steken boven de parken die ik hier genoemd heb. Het enige écht grote park dat ik zelf nog niet bezocht heb is Lagoon en dat ziet er wel heel tof uit, maar kan je er geen advies over geven.
Qua routes heb je natuurlijk
de West Kust (vegas/california - eventueel met Lagoon vooraf met wat NP's onderweg naar Vegas)
Midwest: Chicago - Minneapolis - Silver Dollar City en dan via Kings Island, Kennywood en Waldameer weer terug (met alles wat er tussen ligt natuurlijk).
- East Coast: New York, stukje Canada, New jersey. Sluit in het oosten net wel of net niet aan aan de Midwest Trip
- Southern USA: Georgia - New Orleans - Texas Parken - Silver Dollar City en dan via Dollywood en Carowinds weer terug (uiteraard ook hier alles er tussenin mee pikken).
Alle 3 deze routes kun je op ongeveer 3 weken tijd doen (tenzij je écht alle mini-credits tussendoor wil vissen.. maar zelfs daar kun je er nog best veel van mee pakken als je wilt credit-hunten).