Het huidige aanbod is niet bepaald genoeg. Daarnaast verdwijnt er ook weer wat. Dus op zich snap ik de keuze wel.
En ja: het is een allegaartje: Maar die wereldtuinen die heb je ééns gezien en daarna hoef je nooit meer terug. Dat trok dus wel wat volk in het begin, maar lang duurde het niet (en veel gebieden zijn ook niet geweldig goed uitgewerkt). De dieren en attracties is waar mensen voor blijven komen: vooral met kleine kinderen dan. En juist de tuinen en dieren maken het dan voor volwassenen in elk geval ook nog wat leuk.
Afhankelijk van budget zou ik wel het gedeelte met de wereldtuinen langzaam eens op de schop gaan doen om er mooie dierenverblijven te maken: Pairi Daiza Stijl zeg maar, zodat op den duur de lelijke kooien voorin het park weg kunnen. Enkele attracties integreren kan dan ook geen kwaad. Uiteraard betekent dit dat er dan ook thema-gebieden moeten gaan verdwijenen, aangezien ze véél te klein zijn voor zoiets. Maar dat hoeft niet erg te zijn.
Het meest zuidelijke puntje waar de grote doorloopvoliere staat kun je volledig in een Australisch thema gieten. Dat thema staat er al best aardig. De tropische serre bij de ingang kan wat groter gemakkt worden richting het zuiden toe met een mooi geïntegreerde splash ride. Het gedeelte tussen de serre en Australië in wordt dan volledig aziatisch: Ook dat staat er al voor een aardig deel, maar kun je naar het oosten doortrekken tot dicht bij het foliesbos (al zou ik wat ruimte laten om het bos nét wat groter te maken). Italië valt dan weg, maar dat is geen ramp (die Trevi Fontein slaat toch al echt helemaal nergens op daar).
Zou kun je er best iets moois van maken en steeds verder een prachtig themapark uitwerken.. En dan passen dieren, attracties en thematuinen prima bij elkaar.