Loekiloeki De Efteling is wat mij betreft zeer capabel om in het thema Halloween daar een leuke Eftelingse draai aan te geven.
Maar we weten allemaal ook dat de Efteling niks aan Halloween doet vanwege religieuze redenen als ik mij niet vergis, en die keus mogen ze zeker maken, of het commercieel verstandig is dat is weer een ander discussie.
Maar je kan in het thema prima iets leuks doen, want van origine gaan kinderen langs de deur (trick or treat) en dan ook een klein beetje lenen bij de muizige buren en er een niet zo'n eng feest van maken, en door het sprookjesbos een trick or treat route maken.
De sprookjesbosbewoners(de handpoppen) simpel verkleed, die snoepjes of gezonde lekkernijen uitdelen, hier en daar een leuke goochelaar die voor de nodige tricks zorgt, en dan rondom de abdij van Danse Macabre toch all out gaan met een scarezone, inclusief een wandelingetje in het donker door het bos met de nodige scares.
Ik zie zoiets zeker wel zitten in de Efteling, het hoeft niet zo groots als bij de buren in Biddinghuizen maar helemaal niks doen met het thema is commercieel niet meer verantwoord.
Zeker als familiepark kan je voor de hele familie leuke dingen doen met laagdrempelige spannende zaken.
Maarja krijg dat maar eens aan het verstand gepeuterd van de Efteling.
(vul hier een on topic bruggetje in naar Danse Macabre....)