bogtrotter Ik hoop dat ze dus wel het probleem vermijden dat ik met DVH heb
Hier ben ik het wel mee eens, de logica van de wachtrij maakt dat inderdaad het interessantste deel aan het begin zit, en niet aan het einde. Maar heel erg stoor ik me daar bij DVH niet aan dus geheel met je eens.
En ook eens dat de bonnetjesoplossing bij Baron nog een soort sfeer geeft, maar ik heb hier altijd meer het gevoel dat het geheel oorspronkelijk heel anders is bedacht. De meerdere deuren waar een deel niet van wordt gebruikt en natuurlijk de latere oplossing voor bagage. Volgens mij had je oorspronkelijk bedoeld gewoon door de wachtrij gelopen zonder bonnetje maar is het gebouw daar niet goed op ontworpen geweest (een gerucht wat ging, dat ontruiming niet goed ging).
Het geprop in de voorshow van Symbolica stoort me het meeste, dit haalt je echt uit de sfeer. Daarnaast is het laatste deel van de wachtrij buiten (dus tot aan de voorshow) juist het meest kale deel en ook nog niet overkapt waardoor je juist op dit deel waar je altijd staat te wachten in weer- en wind staat. Wat zowel met regen als met felle zon geen pretje is.
Dat laatste zie ik ze overigens bij DM iets beter te doen. Eerst is er een wachtrij met overkapping (dat lijkt dan met het feit dat een medewerker je gaat tegenhouden voor het kerkhof wel de plek waar je altijd staat te wachten), maar daarna heb je dus een open deel van de wachtrij. De vraag is even of je met slecht weer snel over het kerkhof kan lopen richting hopelijk weer een overdekt gedeelte van de wachtrij voor of in het gebouw van Dance Macabre.
Maar als we het kerkhof als start van de beleving beschouwen en de verwachting er is dat je à la Symbolica enkel max. 5-10 min in het gebouw staat te wachten (want meer ruimte lijkt me in het gebouw niet aanwezig), dan lijkt het deel tot aan het kerkhof maar zeer beperkt in ruimte om een uur of meer aan wachtende mensen op te vangen.
We weten nog weinig van het de wachtrij en opvolgende wachtreis zoals Jeroen het noemt. Heel benieuwd hoe dit geheel in elkaar gaat zitten, en waar ze al het volk kwijt willen en hoe de operations hier gaan verlopen.
Op voorhand zeg ik dat ik gewoon een gethematiseerde, en op de laatste delen van de wachtrij waar je meestal staat te wachten, overdekte wachtrij het prettigst had gevonden. Maar hopelijk verrast de wachtreis.