asuran De ramen zijn vrij laag bij de grond en dicht bij de wandelpaden buiten. Dat glas in lood (of ook gewoon glas) zal het echt niet overleven dan ben ik bang.
Dan zouden we nergens meer glas in kunnen doen, dat is toch gek?
Dat kan bij andere gebouwen wel (carousselpaleis, Baron, Vliegende Hollander, Station de Oost) en ook in andere pretparken gaat dat wel goed.
Ik snap wel, in verband met hufterproofheid van nieuwe gebouwen is glas minder handig dan iets dat dicht is. Nou is het probleem ook vooral dat de ramen zo laag zitten. Wat overigens ook een bijzondere ontwerpkeuze is, want als doorgaans érgens de ramen niet laag zitten, dan is dat wel bij een abdij, kerk of ander oud gothisch gebouw. Ook met de inrichting van de ruimte voor de ramen hadden keuzes gemaakt kunnen worden (zoals tuin of hekwerk) die ruimte tussen de bezoeker en het raam creëren, zodat er alsnog voor glas had gekozen kunnen worden.
Al schrijvende besef ik me dat deze discussie wel wat ver gaat. Als ik mijn mening mag samenvatten:
de keuze voor planken in plaats van glas lijkt vooral een 'makkelijke' of 'luie' keuze.