Misschien een tikje off-topic hier, maar toch leuk om te weten: volgend jaar verschijnt een nieuw Suske en Wiske album met de titel ‘De Rookburgh Rookies’. Samenvatting van het verhaal:
Lambik trakteert Suske en Wiske en Sidonia op een heerlijk weekendje Phantasialand. Maar als ze Rookburgh bezoeken wordt het avontuur wel heel levensecht. De opwindende attractie voert hen op magische wijze naar het Rookburgh uit het verleden. Daar blijkt de stad te worden gerund door een zekere An Traciet die haar fortuin maakt door stoom te verkopen aan de rijke inwoners die ver boven de stad in peperdure ballons wonen. De stoom zelf wordt opgewekt in de vervuilende goorkoolcentrales van de stad. Daarin worden de armen te werk gesteld die erg lijden onder de ongezonde omstandigheden. Suske en Wiske ontmoeten echter een kinderbende die in opstand is gekomen tegen An Traciet. Deze wil hen kost wat kost uitschakelen, zeker als blijkt dat de Rookburgh Rookies beschikken over een nieuwe vorm van energie die haar stoomhandel bedreigen.

Gezien het in het Fly topic een beetje off-topic was mag dit eigenlijk prima in een eigen topic.

Leuk nieuws! ga dit zeker oppikken zodra het uit komt 🙂

Ik was vroeger heel erg fan maar tegenwoordig zijn de Suske en Wiske's kraak noch smaak. Zowel de verhalen als de tekenstijl zijn tegenwoordig van een bedroevend nivo helaas.
Maar ja elke 3 maanden een nieuw album is misschien ook teveel van het goede.

Orangedevil Dat was een tijd geleden dat ik iets van Suske en Wiske gelezen heb, maar het is er niet echt beter op geworden idd. Heb je weleens de Amoras saga geprobeerd, dat was wel echt een verademing.

Ben benieuwd maar wat mensen al boven mij zeggen, ze zijn van bedroevende kwaliteit geworden.

Heb echt al in geen jaren meer een Suske en Wiske strip open gedaan, maar als het zich afspeelt in een pretpark - al is er maar op 1 prentje een achtbaan zichtbaar - ben ik natuurlijk al extreem biased haha. Wel jammer om te horen dat de kwaliteit zo hard achteruit is gegaan, maar ja als je het zo lang zo hard uitmelkt verbaasd me dat niet énorm...

Orangedevil Ik was vroeger heel erg fan maar tegenwoordig zijn de Suske en Wiske's kraak noch smaak. Zowel de verhalen als de tekenstijl zijn tegenwoordig van een bedroevend nivo helaas.

Er is zeker een mindere periode geweest, maar er zitten nog steeds goede verhalen tussen. Het huidige team brengt veel leuke taalvondsten en heeft de figuur van Jerom ook weer wat meer karakter gegeven.

4 maanden later
    2 maanden later

Ik heb een nieuwtje : (naar aanleiding van een wedstrijd)

“Suske en Wiske: De Rookburgh Rookies” ligt op 3 mei in de winkels. Kan je niet wachten om Phantasialand en dit nieuwe avontuur te ontdekken? Het stripalbum is op 1 mei vanaf 12u00 al exclusief te koop in Phantasialand in “Haus der 6 Drachen” (themawereld Berlin).

Bron : Standaard Uitgeverij

11 dagen later

Poah ik krijg echt jeuk van al die Engelse leenwoorden, waarom zou je dat doen?

Marco Bedoel je wauw, cool en super? Misschien kijk ik over andere leenwoorden heen, maar hoe zou je ze anders in het Nederlands schrijven?

Rowan90 toch wel het belangrijkste woord : Rollercoaster. 😀

Rowan90 Termen als superluxe zag ik al ergens anders voorbij komen, ik ben bang dat dit nog maar het topje is van de ijsberg

Marco Termen als superluxe

Superluxe staat gewoon op de Woordenlijst Nederlandse Taal joh.

Autocorrect heeft het veranderd 😅 De eerste poging was supercute, dat ging over de kleine kamers in Charles Lindberg.

Ik heb de strip en gelezen maar een echte "promotie"-strip vind ik het niet echt. Je krijgt de entree van Berlin te zien, 2 namen van attracties zoals Chiapas en Black Mamba, maar vooral Rookburgh en een stukje F.L.Y.
          Verhaal zelf is maar zo zo, geen duidelijke connectie tussen het themadeel Rookburgh en de fictieve oude stad Rookburgh (had dan tenminste nog geopperd dat het nieuwe themadeel op de oude stad gebouwd is of gebouwd is met materialen van het oufe Rookburgh) en tamelijk wat haken en ogen. Willy Vandersteen en Verbiest durfden ook wel abstract te gaan en het nieuwe aan het oude en mythische koppelen maar die connecties waren logisch.
          Eerlijk: bespaar jezelf de 7,99 en doe er iets leukers mee.

• Joell heeft hierop gereageerd.