Ik denk dat je met "Unieke Attracties" niet direct aan Unieke attractietypes moet denken. Ze zullen er vooral mee willen aangeven dat het niet hetzelfde word als in de Universal parken, denk ik.
Het idee van @JeepeeB om het systeem van Donkey Kong te gebruiken om een auto (of de motor van Hagrid) te laten vliegen over een track vind ik heel leuk en zou perfect passen. Je zou op die manier ook een unieke attractie hebben, ook al is het systeem niet uniek.
Het Forbidden Forest zou je indoor trouwens héél mooi kunnen uitwerken. Veel mooier dan in Universal. Als je het dak goed weet in te kleden zodat het de onderkant van boomkruinen lijkt te zijn, dan kun je prima een mysterieus en ietwat claustrofobisch sfeertje maken.
Goed.. Meryal heef dingen weten te realiseren die helemaal top zijn. In dit park word bijvoorbeeld het plafond van het binnenkomst-gebied enorm geloofd, maar er zijn ook gebieden waar er gewoon een systeemplafond is.
Ze hebben enkele geweldige darkrides, maar de Batman Darkride vond ik best tegen vallen. Je kon vaak de video aan of uit zien springen bij het benaderen en er zijn enorm veel open gedeeltes waar je te veel om je heen ziet wat je niet zou moeten zien.. Vooral het hele rangeren van de robot-armen bij het station faalt eigenlijk best wel.
Enerzijds denk ik wel dat ze leren van fouten en de nieuwe gebieden beter zullen worden. Anderzijds hebben veel parken toch wel de neiging om bepaalde lijnen door te zetten. Dus ben wel benieuwd wat het gaat worden.
BlueSpirit Met de aangekondigde gebieden zou je haast denken dat het een kopie van de Universal gebieden kan worden, maar dan indoor. Tegelijkertijd zal dat ook niet per se passen omdat het indoor is.
Ik denk dan ook dat ze voor Hogwarts juist veel meer gaan inspelen op de binnenkant. Wellicht gaan we de grote hal met die enorme eettafel en zwevende kaarsen terug zijn.. of het trappenhuis met de bewegende trappen. Juist omdat het een indoor park is lenen dat soort scenes zich perfect en Universal heeft daar nog maar heel weinig mee gedaan.
BlueSpirit Waar ik vooral benieuwd naar ben: in hoeverre zal het afwijken van de gedeeltes van de Universal Parken? Die hebben de films natuurgetrouw aangehouden qua ontwerp en dergelijken. Zal Warner Bros dat ook doen gezien zij de films hebben gemaakt? Of zullen zij er een eigen draai aan geven?
Aangezien de films van Warner zijn ga ik er ook wel vanuit dat alles eruit zal gaan moeten zien als de warner versie om te kunnen voldoen aan de licentie eisen.. Wat ik me dan meer af vraag is of we daadwerkelijk bekende personages gaan terug zien in het park. Bij Universal kom je Projecties van de originele acteurs tegen. Ik kan me voorstellen dat dit misschien wat te ver gaat voor Meryal.