Hoi beste mede forumleden
Zojuist heb ik tickets gekocht voor het geweldige Phantasialand. Ik ga samen met een club vrienden in het voorjaar van 2023 dus. Nu vroeg ik me af wat de beste tips and tricks dingen om rekening mee te houden en de beste Wintertraum verranderingen zijn als ik Phantasialand deze tijd van het jaar bezoek (aangezien ik zelf alleen in de zomer ben geweest) Alvast hartelijk bedankt!
Dagje Phantasialand in Januari
Sorry, ik heb geen antwoord op jouw vraag. Voor mij wordt het ook de eerste keer Phantasialand in januari. Ik wil vooral in januari gaan wegens de drukte die we eerder in het hoogseizoen gehad hebben. Kan iemand mij iets vertellen over de (verwachte) drukte in het park in januari? We willen doordeweeks op een woensdag of donderdag gaan. Zijn de wachttijden voor vooral de achtbanen in deze periode goed te doen? (lees: ongeveer onder de 30min.)
Charlatan Ik heb in november 2021 het park op een doordeweekse dag bezocht, toen was het praktisch overal een station wait met uitschieters tot 10 minuten. Ik denk dat dat in januari buiten de kerstvakantie wel hetzelfde zal zijn
_trollekont_1 uiteraard is het hele park aangekleed met allerlei winter en Kerst gerelateerde decoraties. In de 3 theaters van het park zijn speciale wintershows te zien, op de Kaiserplatz worden een ijsbaan en een kleine kerstmarkt opgebouwd, 's avonds is bij Chiapas een vuur- en projectieshow te zien en in Rookburgh en op de Kaiserplatz zijn dan regelmatig (lees zeker ieder uur) kleine lichtshows. Enige attractie die zeker gesloten tijdens Wintertraum is River Quest, verder is alles open zolang het weer dat toelaat.
En omdat het park alleen 's winters in het donker geopend is, is Wintertraum de uitgelezen kans om het lichtplan in het park te zien, met daarboven op heel veel kerstverlichting. Klugheim, Rookburgh en Mexico zijn 's avonds heel sfeervol, terwijl in China, Deep in Africa, Berlin en Fantasy de kerstlichtjes juist voor een heel feestelijke uitstraling zorgen. Overigens zijn er in China en Deep in Africa ook een aantal lichtsculpturen te zien.
Charlatan je kan even kijken op quetimes voor een inschatting... Ze zitten meestal redelijk in de buurt van de werkelijke wachttijden.
Ik was er dit jaar in januari, toen alles in Nederland weer op slot zat vanwege een lockdown en de regels erg streng waren (mondkapje op in attracties, etc.) dus ik weet niet of dat een goede representatie weergeeft, maar geen wachtrij gezien die dag (alleen F.L.Y. front row was wat langer wachten).
Het was geloof ik zo'n 5-10 graden en River Quest was inderdaad dicht. Chiapas was wel open, maar daar heb ik alleen maar lege boten van gezien. Verder alles mooi aangekleed en zeer rustig in het park, dus zeker een aanrader!
Phantasialand in de winter is echt top hoor! Ik ben vorige winter meermaals geweest, zowel in de hotels als gewoon dagtripje. Je hebt aangepaste inkleding, aangepaste catering (o.a. kastanjes, zalm op houtvuur, overal glühwein, ...). Gebieden zoals Rookburgh en Klugheim krijgen een heel andere sfeer in het donker met mooie verlichting, ook vaak rood/oranje gekleurde mist in de 2e launch van Taron e.d.
Over het algemeen ook veel kortere wachttijden en andere shows inderdaad. Vorig jaar helaas wel geen projectieshow, ik hoop dat die dit jaar terug komt.
Dank voor jullie antwoorden. De tickets zijn geboekt
Klinkt goed! Voor mij is het alweer een hele tijd geleden dat ik in de winter naar phantasialand ben geweest. Nu gaan we 22 november Volgens de voorspellingen is het dan ook rustig.