In 2018 gaf Walibi Belgium de aftrap van hun investeringsplan van 100.000.000 EUR, dat in 2023 klaar moest zijn. Ondertussen kreeg het park er Exotic World, Karma World en Fun World bij. En ook attracties à la Tiki Waka, Popcorn Revenge en Kondaa zagen het daglicht. Tot in 2020 de coronapandemie roet in het eten kwam gooien. En ook in 2021 werd dat plan ferm overhoop gegooid dankzij de rampzalige overstromingen.

Maar Walibi stelde ons begin dit jaar gerust: het investeringsplan zou wel degelijk doorgaan. Volgens de info van toen - begin 2022 - zouden de eerste werken in de winter van 2023/2024 weer van start gaan.

Of misschien toch sneller? Want Walibi Report ontdekte dat er in het park plots vuilnisbakken opdoken met het opschrift 'Adventure World'.

Volgende week is het Fan Day...en tijdens het ontbijt zou het park de plannen voor 2023 uit de doeken doen. Ik ben benieuwd!

Hoe sneller hoe beter! Kan niet wachten op die Sky Fly! Ben ook heel benieuwd wat ze/of ze iets met Calamity Mine gaan doen, zou het gewoon Wild West blijven of ook een Wild West Steampunk thema krijgen? Ben benieuwd!

Wat was oorspronkelijk het plan? Wat zou er in Adventure World komen?

Alain Een Mack Twist 'n' Splash én een Gerstlauer Sky Fly waren 2 attracties die gebouwd zouden worden. Ik weet niet of er nog iets extra bij gaat komen (lijkt me sterk) of dat ze 1 van de 2 attracties uitstellen tot een later moment. In principe zijn de plannen gewoon doorgeschoven, dus als je oude artikelen kan terugvinden weet je het.

• K-ToF heeft hierop gereageerd.

Silacide Die Mack Twist n Splash was zeker. De Sky Fly niet. Die heeft men destijds louter illustratief gebruikt. Wat voor thrillride het zou worden is dus voorlopig nog voor iedereen een verrassing.

Eventjes de concept art erbij halen voor Adventure World. Hier is alleen wat artwork te zien voor de waterattractie en kennelijk krijgt ook Gold River Adventure er wat extra thematisatie bij.

Ik ben eigenlijk best benieuwd wat men bvb. van plan is met Calamity Mine. En Dalton Terror. Wat zou het geweldig zijn mocht het park diens indoor wachtrij (waar nu Mine Blast zit) terug in gebruik nemen.

Hopelijk komen we zaterdag te weten of men volgend jaar effectief terug in gang gaat schieten.