Vanmiddag waren we op uitnodiging van Duinrell bij het Fan Event ter ere van de opening van het nieuwe TIki-Buitenbad.

voor 14.00 kwamen we binnen en werden we welkom geheten door Rick de Kikker.

Tijdens een korte "openingsspeech" vertelde Duinrell dat het buitenbad vooral familie vriendelijk moest zijn en dat is goed gelukt.
Ook werd er nog eventjes de volgende uitbreiding van het Tikibad gemeld.
het Tikibad binnen heeft een indrukwekkende hoeveelheid glijbanen, maar voor de kleine kinderen is het soms wat te veel.
Het buitenbad zit wat meer aan het andere uiterste, alles is geschikt voor de families en kleine kinderen.
En voor de gelegenheid heb ik mijn zoontje van bijna 6 meegenomen, hij is gek van zwemmen, dus dit fan event was op zijn lijf geschreven.
De opzet van het buitenbad is ruimtelijk en overzichtelijk, en het grote zwembad heeft als voordeel dat de diepte van ik dacht 0.90m tot 1,35m loopt, voor ons als gezin een ideale opzet.

Rechts van dit bad liggen de familieglijbanen, hele fijne banen voor de kleine kinderen, ze kunnen deze banen helemaal zelfstandig doen.

Achter deze glijbanen liggen wat kluisjes en kleine kleedhokjes. (helaas geen foto van gemaakt)
ik ben benieuwd of deze echt voldoen, het lijken mij er vrij weinig, en de kleedhokjes waren ook vrij onpraktisch gezien ze vrij klein zijn, grappige (onhandige) klapdeuren hebben en het er sowieso niet zo veel waren.
Aan de andere kant van het zwembad ligt de waterspeeltuin, die in de opzet wel erg leuk is. de 2 glijbaantjes zijn volgens mijn speciale reporter van de dag erg leuk, oa door de doorzichtige buis en de gekleurde ringen die in de buis verwerkt zijn, en er zijn leuke dingen te doen, oa rennen door de waterhoepels, of sproeiers die dingen kunnen laten bewegen.

De grootste "tipping bucket" van Nederland doet ook goed zijn best trouwens.

Naast de waterspeeltuin ligt nog een badje voor de allerkleinste onder ons.
Waarbij het speeltoestel erin ook de wat grotere broertjes en zusjes weet te vermaken.

Rond 16.00 ging het bad open voor de andere gasten, en toen stroomde het vol.
Ligweides werden gevuld met handdoekjes en zonnende mensen, de zwembaden liepen vol en de wachtrijen bij de glijbanen begonnen te komen, dus volgens mij word het buitenbad met dit weer zeker goed gewaardeerd door de bezoekers die blijven kamperen.
Wij besloten toen nog even naar binnen te duiken het normale Tikibad in.
Na lekker zwemmen, spelen, wat eten en drinken en nog meer zwemmen en spelen kwam de belangrijke vraag, is de uitbreiding goedgekeurd:

Dankjewel Duinrell voor deze leuke fan middag, we hadden vooraf het plan nog wat attracties mee te pakken in het park maar daar hebben we niet eens de tijd voor gehad, we hebben alleen maar gezwommen, binnenkort maar eens terug met de rest van de familie.