luc136 Coasterfrenzy Een prototype dat 2 uurtjes dicht is op een eerste dag is op zich niet zo heel gek, Maar telt dit als de ‘eerste dag’? Of is het de 365e dag? Het ding zou al een jaar operationeel moeten zijn natuurlijk.
Quefox_ luc136 daar kan je over discussiëren uiteraard, maar het is aannemelijk dat dit soort kinderziektes eerder nog niet aan het licht zijn gekomen door de langdurige sluiting. Daar loop je vaak pas tegenaan als je die attractie op volle capaciteit gaat bedrijven.
Loekiloeki Quefox_ Dat is zeker waar. Aan de andere kant, mogen we van het park verwachten dat ze de attractie al langdurig hebben getest? Lekker wat dagen achter elkaar die boten af en aan sturen om nog meer mankementen te ontdekken. Het zou wel moeten, waarom zou je anders een persbericht eruit sturen dat de attractie helemaal ready is?
Coasterfrenzy Loekiloeki Dat is zeker waar. Aan de andere kant, mogen we van het park verwachten dat ze de attractie al langdurig hebben getest? Lekker wat dagen achter elkaar die boten af en aan sturen om nog meer mankementen te ontdekken. Het zou wel moeten, waarom zou je anders een persbericht eruit sturen dat de attractie helemaal ready is? Dat is nog steeds droog testen. Hoe goed je dat ook doet, bepaalde dingen komen pas aan het licht als je in een praktijksituatie bezig bent. Het gewicht van passagiers fluctueert dan beduidend meer dan bij de tests.. en je krijgt natuurlijk met écht mensenlijk gedrag te maken dat onmogelijk te simuleren valt.
Jordy Themepark_magic meld op instagram dat er een boot is gestrand in de halfpipe, en dat de brandweer 7 mensen heeft moeten evacueren. Sorry lees dat @Alfa dit ook heeft gepost, totaal overheen gelezen 😅
Joris Heb nog wel een beetje siliconenspray tegen het plakken 😉. Ik snap dat je met een technische installatie soms ook gewoon pech kan hebben. Maar dit is wel heel vervelend verhaal aan het worden. Zeker nu de nodig geachte modificaties al zijn uitgevoerd door de fabrikant. Hebben ze de afgelopen weken niet met dummie's getest? Of lag er toen nog ijs op de baan 😅.
Chingu Dit zijn mss geen zaken die ze in testruns gezien konden hebben. Maar wel in berekeningen en simulaties. Het feit dat zijsproeiers niet geholpen hebben bij een beetje dat op die hoek vasthangt doet mij toch vragen stellen bij de berekeningen van de hoeken. Dit is sterkteleer met een hoop variabelen die eigenlijk in rekening gehouden konden worden.
Upwego Vandaag was de ride de hele dag operationeel. Er waren soms storingen die van korte duur waren maar over het algemeen draaide Amazonia prima. Ik vond het een leuke, indrukwekkende en afwisselende rit met veel waterpret (zowel in de boot als in de wachtrij). Je komt er allesbehalve droog uit. Een fantastische aanwinst voor Bellewaerde!
Markiewong Upwego Hebben ze ook het probleem met het maximale gewicht per boot weten op te lossen? Of draaien ze nog steeds op een beperkte capaciteit per boot?
Upwego Markiewong ik weet niet precies wat het probleem precies was, maar er gingen gisteren 8 personen in een boot.
Alfa Zo te zien heeft de attractie deze week wel elke dag goed gedraaid. Hopelijk zijn de problemen effectief van de baan.
Chingu Alfa Een week telt 7 dagen… goed draaien is relatief als hij op dag 1 en 2 de nationale pers haalt met pannes en evacuaties.🤣
nander Chingu Na een tijdje wordt een attractie ook gewoon "interessant" voor de pers, en dan wordt iedere scheet nationaal nieuws.
Philosopher Vanmiddag deze attractie mogen beleven ondanks de lange wachtrij van ongeveer een uur. Het voelde alsof de makers een familie raft slide ala 'Stortebekers kaperfahrt (Hansapark) samen met een Halfpipe Water slide ala 'The Wave' (Djurs Sommerland) achter elkaar hebben geplakt om uiteindelijk met een leuk (onverwacht) geintje op het einde uit te pakken. Hij is erg lang, erg nat en zeer vermakelijk te noemen mits het warm weer is.
TuttiFrutti https://www.intamin.com/2025/05/13/amazonia-is-now-reopened-at-bellewaerde/?fbclid=PAQ0xDSwKQjSJleHRuA2FlbQIxMQABp2N2lmJiP3ob38OZmzSjVw9R4pVyCPPK0aY2dWuuxysyqjEUyJB5N8PzWaBa_aem__kMv3tNlda6-wchhppELEg Intamin deelt wat ze allemaal aangepast hebben aan Amazonia. Ik mis een klein beetje erkenning van de fouten. Nu klinkt het alsof Amazonia perfect draaide maar ze hem toch iets beter gemaakt hebben. Wel fijn dat ze op het einde Bellewaerde en CdA bedanken.
Quefox_ TuttiFrutti Ik mis een klein beetje erkenning van de fouten. Nu klinkt het alsof Amazonia perfect draaide maar ze hem toch iets beter gemaakt hebben. Dat is een kwestie van lezen tussen de regels door. Natuurlijk gaan ze niet letterlijk op de website zetten "we fucked up, but we fixed it", dat is geen goede reclame.