Pretparkgenot En wat doen die Duitse meibomen in een Engels landschap?
Het hele idee dat dit themagebied nog íets met Engeland/Arthur/Merlijn te maken heeft kan met deze uitbreiding wel van tafel. Niet erg, want ook in de eerste versie zaten al veel anachronismen. Het is nu een soort fantasy-themagebied geworden.
Wat ik opvallend vind is dat Toverland zich met bepaalde decoraties nu volkomen heeft vastgelegd aan het ‘Morgana is verslagen’ verhaal. Ik vind dat nog steeds een opvallende keuze… waarom zo’n heel achtergrondverhaal ophangen voor een dreiging die er niet meer is? Normaal fungeert zo’n verhaal als opbouw voor wat de bezoeker te zien gaat krijgen. Met een verhaal als ‘Morgana is verslagen, dus het is feest’, zou ik ergens een confrontatie met een herrezen Morgana verwachten. Maar we komen heel Morgana nergens tegen, alleen als draak in Fenix, waarvan je als bezoeker maar moet begrijpen dat het Morgana is.
Als het dan toch vooral een gezellig gebied moet worden was een gegeven als ‘Merlijns vrolijke toverwereld’ voldoende geweest, dus zónder verslagen bedreiging uit het verleden. De Morgana uit de eerste Avalon-jaren had men eenvoudig kunnen vergeten; ik denk niet dat veel bezoekers zich überhaupt van deze figuur bewust waren. Dan had men met eventuele toekomstige uitbreidingen ook nog alle kanten op gekund.
JaylonToverlandgek Als ze de bewegingen waarmaken is het beter dan Ivy want Ivy is helaas niet meer goed. Haar ogen werken niet meer en ze werkt niet meer zoals vroeger. Toverland kan hier niets meer aan doen doordat ze toen is weggevlogen maarja
Dit snap ik even niet… waarom is reparatie niet mogelijk?