JaylonToverlandgek Het kleurgebruik is zeer fel, wat associaties bij kermis kan oproepen. Het oogt vooral heel goedkoop en plastic.
Hoewel er wat leuke easter eggs in zitten, ontbreekt het vooral aan details. Ik wou eerst details gebruiken om te omschrijven ipv easter eggs, maar in feite is het qua details zeer laag. Terwijl de rest van Avalon een zeer hoog detailniveau heeft, waardoor dit er uitsteekt (in negatieve zin).
Als voorbeelden: de ridderhelm is zeer ongedetailleerd en te monotoon van kleur. De klauwen van Sparky zien er uit alsof ze in witte verf gedept zijn, zonder enige vorm van accentuatie. De ogen van beiden zien er extreem anime-achtig uit en té cutesy voor mij. Het instapplatform is wel mooi omlijnd met een accentkleur, maar daar had wat meer mogen gebeuren. Het voelt gewoon vrij goedkoop aan op deze manier.
Het is in vergelijking met al de rest heel anders - wat niet op zich slecht is - maar dit komt gewoon vrij plasticy en shiny er uit te zien. Vergelijk het met de draak op Dragonwatch, die heeft meer detail in zijn staart dan Sparky in het geheel. Dat is een bewuste keuze om cutesy te zijn en aantrekkelijk te zijn voor kinderen, maar het is in mijn gevoel krampachtig een andere stijlvorm toevoegen in een gebied dat een andere stijlvorm kent.
Een beetje hetzelfde als de dieren-animatroncis bij Zork en de plasticy Zork-animatronics, stijlvormen mengen werkt zelden tot nooit goed.
Om het anders uit te drukken: ik zie de andere attracties van de uitbreiding niet snel ergens anders staan, maar deze molen is zo generiek dat ik hem in elk park wel kan zien opduiken, net zoals op een kermis. Vervang het hoofdje van Sparky door een Charmander en je hebt een halve Pokémon molen, qua stijlvorm moet daar amper iets aan gewijzigd worden.
In mijn inzcht is dit nu de "uitbreiding teveel" in het gebied. Ik denk niet dat deze molen veel toevoegt (stijlmatig) aan het gebied.