JaylonToverlandgek Wauw de kleuren komen mooi uit tegen zo'nhelder blauwe lucht!

De draak ziet er inderdaad op foto's wat kleiner uit, maar in het echt is het toch best een berhoorlijk huisje zo bovenop de toren, kan niet wachten om het te zien als de rest van de toren ook afgewerkt en gekleurd is!

Goh, ik zei al eerder dat ik het jammer vind dat Avalon z’n eigen identiteit en esthetiek een beetje verliest en de nieuwe toevoegingen veel meer een algemene Toverland-vormgeving hebben, zoals we die ook in andere parkarealen maar vooral in de Magische Vallei en het entreegebied tegenkomen. Niets illustreert dát punt helaas beter dan de eerste foto in bovenstaande tweet, je had me zo kunnen wijsmaken dat je daarop langs Merlijns toren af recht op een strandhut in Port Laguna kijkt.

Of de grote bekendmaking van hun zomerprogrammering. Ik vermoed dat Toverland na deze uitbreiding zich eerst gaat richten op de camping en daarna pas aan een hotel gaat denken. We zullen vanzelf via de bekende kanalen vernemen wat het gaat worden.

Ontopic: begint er aardig uit te zien. Ben benieuwd hoe alles er na een paar jaar uitziet als alle bloemen, planten en struiken gegroeid zijn.

JRS Ze moeten eerst nog aan de permanente camping beginnen…?

rambo1990 Ik vermoed dat Toverland na deze uitbreiding zich eerst gaat richten op de camping en daarna pas aan een hotel gaat denken.

Is deze camping eigenlijk officieel al aangekondigd met een concept art? Kan zijn dat ik deze gemist heb maar lijkt me ook een mooie gelegenheid om deze aan te kondigen.

Ik hoorde dat afgelopen weekend de gemeenteraad van Horst aan de Maas is langs geweest, zij hebben ook een complete rondleiding gehad en uitleg over de toekomstplannen. Wat er is verteld weet ik niet maar wellicht dat een zelfde soort presentatie a.s. zaterdag volgt? Wellicht dan ook met een definitieve openingsdatum voor de nieuwe attracties.

• Bran heeft hierop gereageerd.

Convival Helaas weet je nog niet of het er komt. Alles kan veranderen! Over die camping trouwens heb ik 1 raar ding. Toen de 4 attracties werden aangevraagd met een vergunning heeft Toverland meteen een vergunning aangevraagd voor een resort in Avalon. Ook is het terrein naast Troy event terrein geworden dus ik weet nu niet meer zeker of dit klopt dat het komt of niet.

• JRS heeft hierop gereageerd.

mikeee meschien is het meer informatie over het nieuwe bestemmingsplan want daar zijn ze ook al effe mee bezig

JaylonToverlandgek Het kan zijn dat er wijzigingen in het bestemmingsplan nodig zijn w.b.t. die camping. Als dat zo is kan dat nogal wat extra tijd in beslag nemen voordat die vergunning voor die camping verleent wordt. Het wijzigen van een bestemmingsplan kan een traject zijn die een hele tijd in beslag kunnen nemen doordat zo'n procedure zelf meer tijd vraagt, en omdat er bijv. bezwaren kunnen worden ingediend door belanghebbende partijen,

Zou mooi zijn als ze een nieuw themagebied gaan aankondigen waar ze de komende 2/3 jaar over gaan doen

Debruijn7 lijkt me niet logisch toch? Nu een nieuw themagebied aankondigen zou het hele momentum van de 4 nieuwe attracties wegnemen.

De kans is niet eens klein, die is gewon nihil.
            Ik verwacht vooral heel veel info over de nieuwe attracties in Avalon, misschien nog een grove update over de komende camping, maar dan houd het toch wel op.

Je gaat niet op je rondleiding over de bouwplaats van je nieuwe uitbreiding praten over een nieuw themagebied.

Toverland was toch bezig om een nieuw bestemmingsplan geregeld te krijgen? Geen idee waar ze nu staan in dat proces maar misschien is daar een aankondiging over te doen. Immers, in zo’n plan zijn de contouren voor de langere toekomst van het park te zien.

• mikeee heeft hierop gereageerd.

luc136 Exact, natuurlijk ga je nu geen nieuw gebied aankondigingen met concept arts en dergelijke, maar een globale uitleg van de toekomst van het park met verblijfsrecreatie en dergelijke is best mogelijk.

En inderdaad de focus op de nieuwe attracties. Wellicht daar nog een aantal concept arts van, bijvoorbeeld de landscaping van de Garden Tour en het interieur van Pixarus daar weten we op dit moment nog vrij weinig van.

Ik denk dat ze gwn de openingsdatums gaan aankondigen. Ik heb deze datums eigenlijk in gedachten met nog een paar andere fans van Toverland. 6 Juli Persopening, 7 Juli Magic Member opening en 8 Juli voor iedere bezoeker.