Vanochtend ben ik ook even in Toverland geweest om de werkzaamheden zelf te bekijken. Ik had ook foto’s maar die zijn gelijk aan die hierboven van Jordy
Ik vond Pixarus in het echt er erg tof uitzien! Mooie constructie, stoer maar niet lomp, past echt perfect op die plek. Ook de materialen van het rotswerk en houtbouw maken mij heel erg blij, puik werk! De toverketel, die ik op foto’s erg raar vond, stoort eigenlijk totaal niet in het beeld; het valt überhaupt nauwelijks op dat het een ketel moet voorstellen. Het operatorhok is wel een minpuntje, die hangt er een beetje los bij. Naar mijn gevoel hadden ze die beter kunnen verbinden met de gebouwen achter de attractie, zodat alle gebouwen meer een geheel zouden zijn.
De bouwwerf achter de Flaming Feather begint er ook al goed uit te zien. Tof te zien dat de bomen al geplaatst zijn, dat geeft al een mooie indruk van het plein wat moet gaan ontstaan. En ook hier prachtig materiaalgebruik in de gebouwtjes.
Alleen… Die parachutetoren… Ik ben gewoon geen fan van dat ding. Hoe je het ook wendt of keert, dit attractietype ziet er lomp uit met die dikke toren en enorme uithouders. De aanstaande theming zal hem vast iets minder lelijk maken, maar iedereen kent dat spreekwoord over de aap en de gouden ring. Moet wel zeggen dat ik de toren vanuit Avalon minder storend vond qua beeld dan ik van tevoren vreesde.
Kortom: Tof wat Toverland aan het neerzetten is! Mooie materialen, brengt op een goede manier leven in Avalon! Alleen jammer van die toren…
Verder viel me op dat er veel kleine storinkjes waren in het park vandaag. Delen van het park waar geen muziek speelde (Merlins Quest buitendeel; voor de parkingang) en ook Dwervelwind was muziekloos. Geen mist bij Djengus Bron en ook niet in laatste deel Merlins Quest, bij beide zie je dan ineens techniek die onzichtbaar hoort te zijn. Coco Bolo was open maar draaimechanisme werkte niet. En er was soort van storing bij de kaartcontrole, daar heb ik 15min in de rij gestaan, meteen de langste rij van de dag (Blitzbahn uitgezonderd). Hopelijk steekt het park wat aandacht in deze kleine storingen.