MisterW
En nog dieper; op de actieve notam. Deze restrictie geldt van maandag tot vrijdag van 8 tot 17
Uitbreiding Toverland: Avalon hult zich weer in de mist
Piet_Verdriet Google Maps heeft je achtertuin ook aardig scherp in beeld, en online. Privacy is weg tegenwoordig.
- Bijgewerkt
Pretparkgenot Prima, maar gelukkig komen ze niet elke paar weken met een drone langs om te kijken hoe het er nu bij staat.
Ik snap best dat Toverland graag wat dingen verbergt, maar dit is wel beetje wat ze hier 't Barbara Streisand-effect noemen. (De Amerikaanse zangeres maakte ooit bezwaar tegen het online publiceren van foto's van de kustlijn van California waar haar dure strandhuis op stond. Voordat ze klaagde hadden paar duizend mensen op de foto's geklikt. Tientallen miljoenen zagen vervolgens 't nieuwsbericht over de klacht met uiteraard de foto's erin. Oepsie.)
Ik snap dat Toverland het liefste zelf de updates communiceert over het verloop van de bouw. Maar het verhaal van de medewerkers die mogelijk tijdens hun werk in beeld komen vind ik wat vaag. Er zijn genoeg onridebeelden en foto's van het park waar medewerkers nog groter en scherper te zien zijn dan een minuscuul poppetje op een zandvlakte.
Maar daarnaast vraag ik me ook af wat ze er van vinden als iemand een "gewone" bouwupdate maakt met een camera over de bouwhekken, zoveel meer valt er op dit moment nog niet te zien vanuit de lucht? (Tenzij ze natuurlijk een hele marketing campagne hebben over het verloop van de ondergrondse kabels, maar dat lijkt me sterk) De overzichtfoto's zijn gewoon een mooie bron waardoor de fans weer opgelucht adem kunnen halen als ze zien dat er nogsteeds vooruitgang is.
Achtbaanpakker
Dit is hoe ik er ook over denk.
Nogal vreemd dit. Je zou verwachten dat Toverland blij is met alle aandacht. Zeker omdat het straks nog lastig genoeg zal zijn om die aandacht vast te houden als er over een paar maanden veel meer te zien en bespreken is rondom de twee grote Efteling-bouwprojecten.
Daarnaast heeft men met de concepts al vrijwel alle informatie over attractietype, locatie, etc. vrijgegeven, dus wat voor geheimen deze luchtfoto’s nog kunnen onthullen is me niet duidelijk. Ik mag toch aannemen dat men zich netjes aan wet- en regelgeving houdt bij de bouw, dus het lijkt me dat er niet zoveel te verbergen valt.
Zijn die stukken land daar rondom ook niet van Toverland, en is het dus wel ‘verboden’ om daar te vliegen?
Ik begrijp de ophef overigens ook niet, snap dat ze zelf wat beelden naar buiten willen brengen maar om dan vervolgens iemand die enkel wat luchtfoto’s maakt vragen om te stoppen is wel erg overdreven.
Toverland laat zich hier enorm kennen. Het is dat ze juridisch machteloos staan anders hadden ze waarscheinlijk gewoon de Phantasialand strategie aangenomen. Neem een voorbeeld aan de Efteling , let it be.
- Bijgewerkt
Omdenken is nog niet ingeburgerd bij Toverland. Ik zou juist blij zijn met dergelijke foto's die de ontwikkeling van de bouw van dit perspectief weergeven. Wellicht is een mailtje zinvoller dan een verbod. ;-)
Ze zouden hem ook kunnen vragen of hij wat foto's voor hun zou willen maken. Hij doet het duidelijk graag en die foto's zijn van best wel hoge en professionele kwaliteit, en hij kan het best goed. Zouden ze er nog promotiemateriaal of iets voor op social media van kunnen maken
Het is geen militaire installatie he? Het is een pretpark. Leuk toch dat mensen zo enthousiast zijn dat er foto's van worden gemaakt. Prima dat je dat ook niet wilt, snap ik nog. Maar het is maar een pretpark. Niet iemands achtertuin.
Zo te zien ben ik niet de enige die trots op de Nick is met zijn mooie foto’s en hem daarin steunt. Hopelijk krijg je er niet teveel gedoe mee Nick, het is jammer dat het niet meer mag.
Het mag wel, maar ze willen het niet. En dat snap ik ook wel weer als bedrijf. Maar ik denk dan zelf; als die behoefte voor die foto's er is onder die paar fans. Laat het lekker gaan. Zo spannend is het ook weer niet. Een heel communicatieplan dat dan de mist in zou lopen. Ik zie het niet. Omarm die informatiebehoefte gewoon. Je bent een pretpark, geen super geheim project.
enigste manier hoe ze projecten meer geheim kunnen houden in deze tijden is meer indoor rides en dan de buitenkant als eerst af, dus kom maar op toverland met die darkride
Ik doe bij Vekoma in Vlodrop al meer dan 20 jaar foto's maken van de meest geheime projecten.
Gewoon vanaf de openbare weg. Nog nooit een telefoontje, email of opmerking van Vekoma gekregen.
Ik vind dat Toverland en beetje over haar / hun hart moet kunnen strijken en denken, "Wij zetten hier iets bijzonders neer en de rest van de wereld zal het weten"
Eftelflags en heel communicatieplan dat dan de mist in zou lopen. Ik zie het niet.
Ik ook niet: dat is per definitie theoretisch gewauwel.
Het wordt door zo’n looopingsbericht ook wel erg opgeblazen, waarschijnlijk hebben ze gewoon gezegd joh liever niet. Door er een heel artikel over te schrijven en aan 2 kanten verhaal te gaan lopen halen wordt het ook wel een stuk interessanter gemaakt dan dat het is.
MrRC Ik doe bij Vekoma in Vlodrop al meer dan 20 jaar foto's maken van de meest geheime projecten.
Gewoon vanaf de openbare weg. Nog nooit een telefoontje, email of opmerking van Vekoma gekregen.
Volgens mij heb je ook wel eens foto's moeten verwijderen omdat er mensen op de foto's stonden, je foto's gemaakt hebt vanaf prive terrein en volgens mij ook omdat Vekoma je dat gevraagd heeft omdat dingen te gedetailleerd online stonden.
Komt van jezelf af.
Toch snap ik Toverland aan de ene kant. Je wilt dingen zelf naar buiten brengen en via Nick worden al vele details vroegtijdig bekend. Ik snap echter ook de fans die dankbaar zijn dat er foto's verschijnen die ons vroegtijdig informeert over de stand van zaken. Het is kiezen of delen ben ik bang