Afgelopen zondag voor het eerst in 10 jaar weer naar Walibi geweest. Gewoon heel prettig verrast door bijna alles.
Walibi was voor mij véél prikkelarmer dan de Efteling. Gewoon een relaxte lounge house muziek door het park heen met veel groen en 0 krijsende kinderen. Hierdoor is lopen door het park een rustige, aangename wandeling. Ook nergens luid Fakir-gefluit of springveer-geluid. Maar waarschijnlijk maken kinderen het meest irritante geluid en die waren er niet.
De achtbanen zijn minimaal 50% langer dan in de Efteling. Heerlijk om bijvoorbeeld bij de Goliath in die twee uitgebreide helixen te genieten als rustig tussenstuk, wetende dat het nog lang niet voorbij is omdat er nog die drie mooie bunny hops bij komen.
Het festivalterrein-thema vind ik ook helemaal geslaagd. Het ziet er heel gezellig en compleet uit en ik vind het vaak zelfs beter dan de Efteling omdat er in Walibi geen duizend-en-een kippetjes, kratjes, tonnetjes en schapenhekjes staan als thematisering. Gewoon één mooi bord bij een attractie of gebied en hier en daar een simpele decoratie.
Platform 13 vond ik al helemaal beter gethematiseerd dan veel Efteling-attracties. En mijn tienerneefjes zeiden zelfs: echt klasse dat sierhekwerk bij de T fords aan het begin. Jep, geen schapenhekjes in Walibi.
En ja, fast pass. Het is een prachtig metafoor voor het leven waar ik me in waande. We kwamen aan om 14.00, skipten alle wachtrijen en waren om 18.00 weer vertrokken. Hey, niet boos zijn op mij als jij je tijd lager inschat dan 5 euro (kosten per wachtrij skip) per 30 minuten. Dat is ieders eigen keuze: de fast lane of de rat race om 5 euro te besparen per 30 minuten...
Maar goed, mijn kinderen ga ik nooit een fast pass laten nemen want daarmee zullen ze voor het leven verpest zijn.
Dus eigenlijk is Walibi een perfect park voor mij. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Untamed en Lost Gravity. Enige probleem is dat er iedere dag wel 2 of 3 attracties onverwacht een halve of hele dag uitvallen.