Afgelopen zondag voor het eerst in 10 jaar weer naar Walibi geweest. Gewoon heel prettig verrast door bijna alles.

Walibi was voor mij véél prikkelarmer dan de Efteling. Gewoon een relaxte lounge house muziek door het park heen met veel groen en 0 krijsende kinderen. Hierdoor is lopen door het park een rustige, aangename wandeling. Ook nergens luid Fakir-gefluit of springveer-geluid. Maar waarschijnlijk maken kinderen het meest irritante geluid en die waren er niet.

De achtbanen zijn minimaal 50% langer dan in de Efteling. Heerlijk om bijvoorbeeld bij de Goliath in die twee uitgebreide helixen te genieten als rustig tussenstuk, wetende dat het nog lang niet voorbij is omdat er nog die drie mooie bunny hops bij komen.

Het festivalterrein-thema vind ik ook helemaal geslaagd. Het ziet er heel gezellig en compleet uit en ik vind het vaak zelfs beter dan de Efteling omdat er in Walibi geen duizend-en-een kippetjes, kratjes, tonnetjes en schapenhekjes staan als thematisering. Gewoon één mooi bord bij een attractie of gebied en hier en daar een simpele decoratie.

Platform 13 vond ik al helemaal beter gethematiseerd dan veel Efteling-attracties. En mijn tienerneefjes zeiden zelfs: echt klasse dat sierhekwerk bij de T fords aan het begin. Jep, geen schapenhekjes in Walibi.

En ja, fast pass. Het is een prachtig metafoor voor het leven waar ik me in waande. We kwamen aan om 14.00, skipten alle wachtrijen en waren om 18.00 weer vertrokken. Hey, niet boos zijn op mij als jij je tijd lager inschat dan 5 euro (kosten per wachtrij skip) per 30 minuten. Dat is ieders eigen keuze: de fast lane of de rat race om 5 euro te besparen per 30 minuten...

Maar goed, mijn kinderen ga ik nooit een fast pass laten nemen want daarmee zullen ze voor het leven verpest zijn.

Dus eigenlijk is Walibi een perfect park voor mij. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Untamed en Lost Gravity. Enige probleem is dat er iedere dag wel 2 of 3 attracties onverwacht een halve of hele dag uitvallen.

Leuk om eens een wat positiever geluid te horen over Walibi op dit forum.
    Vind het ook allemaal niet zo slecht als er soms wordt gesuggereerd.
    En wat betreft de achtbanen heb je ook helemaal gelijk, best een heel ruim aanbod aan leuke achtbanen.

Ruubje En mijn tienerneefjes zeiden zelfs: echt klasse dat sierhekwerk bij de T fords aan het begin.

😂

Gelukkig maak je niet veel de vergelijking met de Efteling.

Maar verfrissend om een mening te lezen die positief over Walibi Holland, dat komt ook niet vaak voor.

Eens met Ruubje Ik was vorige week bij LEKKER GAAN en ik heb me uitstekend vermaakt. Gezellige sfeer, vriendelijk personeel en makkelijk te belopen afstanden. Untamed is met afstand de beste coaster van Nederland, maar met Goliath en Lost Gravity hebben ze sowieso een uitstekende top drie.

Inderdaad leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad!
    Ik schat zo in dat je misschien ook meer tot de doelgroep van Walibi (jongeren) behoort dan de doelgroep van de Efteling (families), mede gezien je mening over het “irritante geluid van krijsende kinderen😉
    Daarom begrijp ik niet helemaal waarom je steeds de vergelijking met de Efteling trekt, maar dat is natuurlijk je goed recht.
    Omdat je de vergelijking zelf maakt, denk ik dat je het goed vindt dat ik daar ook op reageer. Ik verbaas me erover dat je de thematisering van Platform 13 beter vindt dan veel Efteling attracties. Kun je eens voorbeelden noemen?Altijd grappig om te zien dat er zo’n verschil in mening kan zijn 😅

Ik ben afgelopen woensdag voor het eerst in ongeveer 9-10 jaar in Walibi Holland geweest. Wij hebben een hele leuke dag gehad! Het was redelijk druk, met redelijk wat wachtrijen, maar de ploegen werkte hard door. Jammer dat Condor maar met 1 trein reed wegens onderhoud, al mogen ze dat ding inmiddels echt wel afbreken. Het eerste deel van de first drop kan nog, maar daarna is het alsof je in 10 auto-ongelukken tegelijk zit... Jammer, want de jongere broer in België heeft wel een fijne rit! Ook jammer waren de stortingen, Untamed had wat kuurtjes, maar vooral Speed of Sound en Express lagen er om de haverklap uit helaas.

Ook voor het eerst Lost Gravity en Untamed gedaan, de tering wat een banen. Untamed hebben we 3 keer gedaan, alle keren handjes de lucht in en lekker laten meetrekken, heerlijk! Zeker mijn nieuwe favoriet! Goliath houd zich na 20 jaar nog heel goed staande, heerlijke airtime heeft deze baan.

Enig groot minpuntje waren de horeca-punten, ik denk dat het personeelstekort hierin parten speelt. Veel plekken waren gesloten, rond etenstijd waren er 5 restaurants open en deze zaten allemaal ram vol, je kon nergens bij een kraampje een snelle snack halen.

Wij hebben genoten van een gave dag, nightrides gemaakt op Goliath en Untamed. Leuke flat rides voor tussen door, en een hartstikke net park. Ik ga niet weer zo lang wachten voordat ik terug komt. Laat die nieuwe single-rail baan maar komen!