Wauw. Wat een dagen hebben gehad in Brussel en omstreken. Echt waar, zoveel dingen gezien, meegemaakt, gelopen en herinneringen gemaakt. Alleen Walibi Belgium was voor ons bekend terrein. Dat is ook wat mijn vrouw en ik willen, nieuwe dingen ontdekken. Maar ook komen we graag ergens terug, waaronder Tripsdrill. Enkele jaren geleden al eens bezocht en toen hadden we een topdag. Maar nu met Voldampf en Hals úber Kopf als uitbreidingen waren we toch wel nieuwsgierig geworden. We hadden een zaterdag ingepland als rust- en reisdag. Het was immers een lekkere route vanuit Brussel naar Rust. Vier landen bezoeken in één dag. Zo konden we in alle rust vertrekken en dan ons eerste avondje eten in Rust, waar de restaurantjes op ons wachtten. Na aankomst bij Gastehaus Smider (al ene keer eerder overnacht, zeer goed bevallen) werden we weer vriendelijk ontvangen door mevrouw. Ze herkenden mijn achternaam zelfs nog. Koffers lekker uitgepakt en lekker gaan eten bij Adler in het ventrum vlakbij het park. Het voelt een beetje als thuiskomen, het was immers mijn negende bezoek weer in Rust, waarnavn de derde keer met mijn vrouw. Op naar de eerste nachtrust, de dag erop stond Tripsdrill op de agenda. Maar wat een vooruitzicht: Tripsdrill, twee dagen Europa Park en via Holiday Park weer naar huis.
Na een ritje van bijna twee uur zijn we aangekomen op de gratis parkeerplaats van het park. De inkom is al leuk gedaan, lekker Duits sfeertje hangt er en na binnenkomst hebben we eerst lekker ontbeten aan de linkse kant. Lekker belegd broodje met een croissantje. Waar zullen we beginnen, linksaf naar de twee nieuwe aanwinsten of rechtsaf? We kozen voor de twee nieuwe aanwinsten. Het is de tweede keer voor mij dat ik er was en toch was het weer genieten. Wat vind ik dit parkje leuk.
Voldampf is wel leuk, niks speciaals. Keertje wat anders als een standaard boomerang. Wel leuk gedaan is de interactie met Hals úber Kopf. Ze lopen lekker kriskras door elkaar. We hebben een kleine twintig minuutjes moeten wachten. Acceptabel en in de wachtrij kon je genieten van al dat gebogen staal en voorbij razende treintjes. Vervolgens gingen we naar de andere aanwinst, Hals úber Kopf. Wat een ontzettend leuk bedachte naam. De rit vond ik niet leuk, die vond ik vet. Het was voor mij de eerste van deze nieuwe Vekoma's en zeker geen kinderbaantje. Bescheiden toppertje vond ik hem, zeker goeie aanwinst voor het park. Met nog geen vijf minuten wachten waren we hier ook zo weer uit. Tijd om de rest van het park te gaan bezoeken.
Op weg naar de grotere attracties kom je terecht in een lekker gedeelte vol met leuke gebouwtjes, wat poppen en een tuin met vogels waar je wat centjes in kan doen om ze te activeren. Het is hier goed vertoeven en het staat vol genoeg met attracties voor de kinderen. Want wil ook zeggen dat dit park zeer geschikt is als je kleine kinderen hebt. Maar daar hebben wij geen zin in, we gaan naar de rechterkant van het park. Op naar de grotere attracties en achtbanen. Ze hebben in mijn ogen toch een mooi aanbod aan achtbanen vind ik zelf.
Zweefmolen omgebouwd als paddenstoel, een molen waarin je in rieten manden zit. Her en der kleine podiumpjes waar kleine showtjes worden gegeven voor de kinderen. Op en top aangelegd door Tripsdrill. Hier ligt ook die Rasender Tausendfúßler. Eigenlijk beetje de grens van kiddie wel of niet. Niet te klein om hem niet te doen, net groot genoeg voor een ride. En twee rondjes he.
.
Met alweer de derde achtbaan van de dag zijn we op het grote veld rechts van het prak gekomen. Zonnetje schijnt lekker in de nek en met 30 graden is het goed vertoeven hier. Op naar nattigheid en dat kan prima in deze wat aparte logflume genaamd Badewannen-fahrt zum Jungbrunnen. Niet alledaagse scenes kom je tegen in het darkride gedeelte. Maar past wel in het thema en het verhaal van deze logflume. En met boten vermomd als badkuipen maakt het helemaal af. Tof gedaan door het park.
Wat waren we lekker afgekoeld. Helemaal geen problemen mee met deze temperaturen. Het is dat we andere dingen op de planning hadden staan, want wilde er nog wel een keertje in voor die vijftien minuutjes wachten. Langs de badkuip-attractie lag de volgende op ons te wachten, de wilde muis van het park, maar wel een heel erg leuke genaamd G'sengte Sau. Niet de standaard wilde muis bochtjes, ook leuke afdalingen en bunny hops. Toppertje hoor van het park. Ook hier zo rond de vijftien minuutjes wachten, het is allemaal wel te doen hier. Had het zelf drukker verwacht zo midden in onze vakantie, maar vind het zo wel goed hoor. Overal meteen doorlopen en binnen tien minuten er weer uit is ook niks.
Tot onze verbazing lag mammut, de houten achtbaan van het park, in storing. Was ons niet opgevallen totdat we er waren. Eigenlijk wel jammer, maar de ingang was nog wel open. Aansluiten dan maar? Gewoon doen, mochten er ook gelijk in. Technici waren nog wel bezig in het station. We vertrokken. Alleen voor de lifthill viel die weer in storing denk ik, we hebben er bijna vijf minuten gestaan. Tot we omhoog gingen. We zaten op de derde rij en deze gaf een lekkere rit weg. Best wel soepel vond ik, beetje airtime en goed bochtenwerk. Geen topper, wel een leuke. Toen terugkwamen in het station moesten we achter de andere trein uitstappen, hij was weer in storing gevallen. Gelukkig nog net een ritje meegepikt al voelden we ons wel een soort testpersonen. Toen was het tijd voor een hapje en een drankje. Karacho stond me aan te gapen van: komde nog?! Jazeker!! Gave baan. Niks op aan te merken.
De rapid van het park genaamd Waschzuber Rafting werd uiteraard ook niet overgeslagen. Ook hier weer leuk gedaan met het station en de wachtrij. Mooi gelegen ook vond ik hem. Leuk om weer gedaan te hebben, beetje nat geworden weer en wederom een wachttijd van nog geen 15 minuutjes. Zo hebben we nog een rondje gelopen door het park en werd besloten om nog eenmaal naar de andere kant te lopen om af te sluiten met Hals úber Kopf. Heeft deze wel verdiend. We hadden weer een ritje van bijna twee uur voor de boeg en wilden ook op tijd Grieks gaan eten. Dat hebben we wederom weer bij hotel Mythos gedaan. Al vaker geweest en de prijs van nog geen twee tientjes voor een schotel is meer dan acceptabel. Daarna weer lekker naar ons appartement gespeeld, de dag besroken, spelletjes gedaan met een lekker pilske erbij.
Tripsdrill, jullie hebben ons wederom weer een erg leuke dag bezorgd. Het gratis parken is een mooie blijk van gastvrijheid. Jullie hebben met Voldampf en Hals úber Kopf twee leuke uitbreidingen erbij. Dat samen met het al leuke aanbod van attracties en achtbanen. We komen hier graag weer terug. Hopelijk is onze kinderwens dan wél in vervulling gegaan.
Bedankt voor het lezen.