Nog even een schop... mag vast wel in dit topic 🙂.
Ik was de afgelopen 2 dagen in Walibi Belgium met mijn gezin. Leuke dagen gehad, maar ik heb mij bijzonder gestoord aan de operations bij Kondaa. Het was eergisteren (30 april) gezellig druk, gisteren (1 mei) erg druk.
Op 30 april werd er met 1 trein gereden waarbij de gehele dag 1 coach werd leeggelaten. Van de overgebleven plaatsen werd de de helft steeds gevuld met de continuerende stroom van fastpass gebruikers, dus je kunt raden wat er overblijft van de reguliere capaciteit. Aangegeven wachttijd: 45 min. Werkelijke wachttijd: 1u en 20 min.
Op 1 mei (druk!) begon men met 2 treinen, vol bezet, geen lege plekken. Zoals het hoort! We zaten er met 15 minuten in aan het begin van de dag. Later op de dag nog een keer in de rij gaan staan, uiteraard meer mensen in de rij. Op beide treinen werden ineens permanent 2 (!) volledige coaches leeggelaten. Verder waren de dispatch tijden om te huilen, waardoor de 2e trein überhaupt weinig toevoegde. Ook hier hielp de continue stroom van fastpassers niet, maar dan nog... aangeven wachttijd: 35 minuten. Werkelijke wachttijd: 1u en 25 min.
Iemand enig idee waar dit wanbeleid op slaat? Dit gaat toch nergens meer over? Het is niet iets dat ik gewend ben van dit park, de laatste keer dat ik er was, ging het prima. En ook in de rest van het park (zoals bij de populaire Mecalodon) hadden we niets te klagen qua operations. Wat is hier aan de hand?