Loekiloeki Zeker, maar ik verwacht hier op den duur nog wel iets van groen voor. Nu is het inderdaad wel erg aanwezig.
Zoals @John een paar post hierboven ook aangaf, het viel mij vorige week 'in het echie' veel minder op die hekwerken. Pas als je dichterbij komt vallen ze wel op en dan hoop ik met je mee dat hier nog groen geplaatst moet of gaat worden.
Echter, ik vind het geen entree op deze manier van een Grand Hotel. Nu heb ik vanaf het begin geroepen dat een hotel als deze een mooie overdekte ingang moet hebben waar je met in- en uitstappen van je auto droog kan staan. Iets wat best vaak gebruikelijk is bij hotels van dit kaliber, zie o.a. de EP hotels of Disneyhotels.
Ik vind de ingang erg kaal en de gevel niet 'open' om echt een ingang genoemd te worden.
Dat je nu door allemaal hekken en poortjes moet helpt dat gevoel niet van een 'Grand Entree'.
En als hotelgast nader je de hekken dus wel van dichtbij, en voelt de hele entree meer als een luchtplaats van een gevangenis.
Persoonlijk had ik gekozen voor een open entree met deels overkapping van de rotonde (die dan echt tot aan de gevel leidt). En binnen in je hotel na de lobby je parktoegang, waarna hotelgasten via een zij-ingang het sprookjesbos kunnen betreden. Nadeel is dat je daarmee elke dag langs een kaartcontrole moet, maar ik zie ook niet in hoe ze op dit moment daggasten uit de lobby willen weren dus verwacht ergens ook nog een controle.
Óf een portiersloge verder van het hotel op een slimme locatie waar zowel je gasten te auto als via OV/te voet langs moeten. Zoals de Disneyhotels bijvoorbeeld. Zodat je na dit punt op Efteling terrein bent en we de hekwerken ook meer uit het zicht hadden kunnen houden.