Meelworm Sorry maar dit lijkt in de verste verten niet op de reeshof of leidsche rijn.
Er zitten meer tierelantijnen op en het is ingeschaduwd, sure, maar het is daarnaast in bouwmethode zo ontzettend modern op een negatieve manier dat die vergelijking in mijn ogen zeker wel op gaat.
Het is allicht een stuk beroepsdeformatie door mijn achtergrond dat ik scherper val over de gekozen bouwwijze op deze locatie. Maar het is echt vervelend opvallend als je het gebouw bekijkt.
Raveleijn is ook een modern gebouw, maar heeft lang niet het “onnatuurlijke” uiterlijk wat dit gebouw wel heeft.
En had het nu op de plek van het Efteling Wonder hotel gestaan dan was het een andere situatie.
Maar zo midden in het park verwacht ik andere bouwkwaliteit.
Meelworm En naden heb je ook met ‘traditionele’ bouwmethodes, alleen accepteer je die omdat je ze gewend bent.
Nee, dan heb je ze veel minder en ook op -bouwkundig- logische plaatsen.
En vooral geen gevelplaten die gewoon niet goed op elkaar aan sluiten. Grootste manco van modulair bouwen.
Bestudeer dit hotel als je ernaast staat en ga daarna in de rij van Dance Macabre staan waar je het gebouw ook lekker van dichtbij kan zien en zie het verschil.