Robkuh84 Ik heb vastgoed gestudeerd, dus ben niet helemaal thuis in de bouw ( en al helemaal niet prefab), maar zijn dilatatievoegen echt tussen elk prefab deel nodig?
Ik heb ook maar 1 jaar bouwkunde gehad waarna ik me op weg- en waterbouw ben gaan richten, en daarna specifiek spoorbouw en dan in het bijzonder de kosten van een bouwproject. Dus ik heb zeker ook niet alle wijsheid van utiliteitsbouw in pacht.
Maar wat ik her en der lees moet het tussen alle elementen. En dat zie je buiten terug.
Op veel plaatsen hebben ze de voegen af weten te werken door er iets voor te plaatsen als een decoratieve rand bijvoorbeeld.
Maar lang niet overal en dan doorbreekt zo’n voeg toch het metselwerk of de grote nepstenen op de begane grond en in dat laatste geval vind ik de voeg het meest in het zicht en storend.
Maar het is wat het is, we moeten er maar doorheen gaan kijken.
Robque zou er over die naden niet nog een sierlijke gietijzer-achtige steun kunnen komen om de kap omhoog te houden?
De discussie gaat over de naden tussen de prefab gevelelementen. Niet over iets van de serre.
Mocht je die zwarte rand boven de glazen pui in de gevel bedoelen? Daar sluit straks de glazen overkapping aan op de gevel en dat zal dus niet meer zichtbaar zijn.
Die rand is voor mij ook altijd de aanwijzing geweest dat de serre nog komt.