luc136 Niek Op alle drie de banen staan de treinen achterstevoren trouwens 😅😅 Hahaha, nu je het zegt 😂 Maar op de oranje boomerang staat-ie wel goed toch? Edit: Kan voor de dueling boomerang best geinig zijn trouwens. Eentje vooruit, eentje achteruit.
The_Bullgod Eftelflags Geen STC helaas nog. Die lijken nog niet echt te verkopen.... Nee, de enige andere die tot nu toe bevestigd is, is die baan die in Tayto Park zal komen
BAVI The_Bullgod ik denk dat na Tripsdrill en nu Tayo, dat dat snel veranderen gaat. Voor potentiële klanten liggen deze banen redelijk in de buurt. Dus makkelijk vergelijken. En de banen zijn top.
Cornelius Ik vraag me wel af of de banen wel genoeg capaciteit hebben voor een park van het kaliber van Movie World. Samen is het voldoende, maar ik kan met voorstellen dat de familie toch wel beide wil doen.
Taronco Vind het oprecht een bij elkaar geraapt zooitje. Ben hier niet enthousiast over. Voor Australië zeker leuke banen want ze zijn uniek maar had het toch met een ander thema gedaan persoonlijk.
The_Bullgod Taronco maar had het toch met een ander thema gedaan persoonlijk. Wat voor familie vriendelijk thema had jij dan liever gezien?
Sjengske Taronco Ik heb precies hetzelfde, ik kan niet warm lopen van de concept art. Leuke toevoeging qua banen, duidelijke keuzes al was een STC ook een goede keuze geweest. Maar qua thema op de concept art heel rommelig en lijkt het een bij elkaar geraapt zooitje. Vooral het "kale maisveld" ben ik benieuwd hoe dit gedaan gaat worden. Te meer omdat ik vond toen ik er was de kwaliteit van thematisering in het park niet echt van goede kwaliteit was, toch allemaal redelijk goedkope oplossingen gebruikt in mijn ogen. Maar wie weet gaan ze een nieuwe weg in slaan.
Taronco The_Bullgod the wizard of Oz is toch al jaren niet meer bekend bij de huidige jeugd. Er zijn zoveel films en tekenseries waar je iets mee zou kunnen doen. Ik heb geen idee welke series en films dit park mag gebruiken maar vind Oz een hele rare keuze.
The_Bullgod Taronco the wizard of Oz is toch al jaren niet meer bekend bij de huidige jeugd. Dat is dan hier in Nederland en zo ongeveer de rest van Europa wel zo, maar je weet niet hoe (on)bekend het in Australie is onder de jeugd. In Australie heeft namelijk tussen 2017 en 2018 nog een musical gelopen gebaseerd op de Wizard of Oz.
Taronco The_Bullgod ja die musical is ook hier in Europa en de VS erg bekend. Maar nogmaals denk ik dat dit thema is gekozen omdat ze weinig andere thema's tot gebruik hadden ivm IP's. Films als de minions hadden van mij part bekend gepast als familie gebied.
The_Bullgod Taronco Films als de minions hadden van mij part bekend gepast als familie gebied. Het zal inderdaad wel een ip verhaal zijn, waarom het park deze keuze gemaakt heeft. En hoewel de Minions een erg leuke familie ip is, denk ik niet dat Universal erg happig zal zijn dit ip aan een Warner Bros park te verkopen.
Erik The_Bullgod Het zal inderdaad wel een ip verhaal zijn, waarom het park deze keuze gemaakt heeft. Warner Bros. Movie World Gold Coast is onafhankelijk van Warner, net als Parque Warner Madrid. Warner zit met zijn neus bovenop zijn IP en dat maakt de ontwikkeling van nieuwe attracties duur en tijdrovend. Daarnaast moet voor ieder gebruik van een IP een aparte licentie afgesloten worden. Ik kan mij goed voorstellen dat Movie World nu een beetje een Movie Park Germany aanpak doet een een uitbreiding zonder dure licentie ontwikkeld. Er vanuit gaande dat de Wizard of Oz vrij licentie loos gebruikt kan worden.
The_Bullgod Hoe het terrein er momenteel bij ligt, waar de oude Vekoma SLC "Arkham Asylum - Shock Therapy" gestaan heeft en waar dus het nieuwe themagebied zal komen. Bron: Theme Park Worldwide
Eftelflags Middenin die Intamin Superman coaster kan ook nog best wel leuke ride. Heb trouwens even de vlog bekeken van Theme Park Worldwide en mij viel nu pas op hoe goedkoop de recente toevoegingen zijn geplaatst. De oudere attracties hebben wel echt meer theming en een volwaardig stationsgebouw...
MrRC Ik heb Superman Escape en Arkham Asylum - Shock Therapy beide gedaan in 2006. Vooral Superman heeft een heel gaaf darkride deel voor de lancering. Arkham Asylum - Shock Therapy mocht ik niet de bril ophouden (zonder koordje)
Chingu Een bijzondere keuze qua thema, maar uiteindelijk is alles beter dan die gruwelijke SLC. By far de slechtste in zijn soort😅
The_Bullgod Damn, heeft het gebied waar deze nieuwe coasters moeten gaan komen er zeker een jaar lang helemaal leeg bij gelegen. Hoe lang zal het duren voordat deze nieuwe banen open zullen gaan? En hoe staat het trouwens met die andere coaster Flash? Is die baan ondertussen al open?
MrRC The_Bullgod kijk hier : https://forum.pretpark.club/d/2854-komt-de-voormalige-surfrider-coaster-naar-movie-world-goldcoast/13