Toverland heeft een concept art gepresenteerd voor Port Laguna in de winterperiode 2022-2023. Het evenement gaat 'Winter Feelings' heten, de tegenhanger van het zomerevenement 'Summer Feelings'.
Port Laguna
Wat ik zie is echt boven mijn verwachtingen. Ik had verwacht dat Toverland het klein op zou bouwen met wat acts en een blokhutje met chocomel maar ze pakken best flink uit op het eerste oog.
Tijdens Winter Feelings toveren we Port Laguna om tot dé hotspot van Toverland. Letterlijk zelfs, want van al deze activiteiten en festiviteiten krijg je het al snel warm! De winterse lagune is bijvoorbeeld al een plaatje om te zien met duizenden, twinkelende lichtjes en ontelbaar veel kerstbomen! Door alle sportieve en attractieve toevoegingen vertoef je hier écht in een magisch winterwonderland. Dit mag je niet missen!
- Er komt een schaatsbaan van 400m2.
- Op het stukje ten noorden van Port Laguna - waar nu water is - komt een curlingbaan.
- Verder komt er een grote bandenglijbaan.
- Er komt overdekte horeca in de vorm van de 'Almhut'. Hier kunnen gasten winterkost krijgen. Extra overdekte horeca in Port Laguna is ook wel nodig omdat daar alles outdoor is.
- Verder komt er een winterfoodmarket met kerstmarktachtige kraampjes.
- Het strandterras rechts van Solaris wordt overdekt voor de winter - dan zal er ongetwijfeld ook een ander assortiment komen dan ijs.
Verder is er heel de dag live kerstmuziek in het gebied en is er een grote slotshow in de vorm van een lichtspektakel met de karakters van Toverland.
Avalon
Ook in Avalon wordt uitgepakt want daar komt een soort show(tje?).
Dit jaar kun je voor het eerst álle outdoor-themagebieden ontdekken in de winter. In Avalon kun je rondom het zwaard Excalibur meefeesten met het Keltische Midwinterfeest waarbij Merlijn de tovenaar je meeneemt in een magisch ritueel.
Magische Vallei
In de Magische Vallei komt een speciale versie van Katara.
In de Magische Vallei vieren we samen met jou de Polynesische winter. Deze wereld is extra kleurrijk door talloze gekleurde lampionnen, feestelijke decoraties én een aangepaste winterversie van Katara - Fountain of Magic.
Ze pakken het groots aan vind ik, wel lef met een recente mega upgrade voor Expedition Zork en de geplande uitbreiding van Avalon.