Afgelopen voorjaar heb ik een mooie reis gemaakt door Zweden en Noorwegen. Onderweg kwamen we langs Götenborg en dat gaf de kans om Liseberg te bezoeken. Als je vanuit het zuiden over de snelweg Götenborg inrijdt zie je de achtbanen al liggen op de heuvels aan de rand van de stad. Voor mij was het de eerste keer, dus ik was erg benieuwd naar het park. Het systeem van entree, tickets en bandjes is even uitzoeken, maar eenmaal binnen kom je in een leuk en sfeervol park. Het park is niet heel groot, maar er is zeker genoeg te doen om je een aantal uur te vermaken.
De houten achtbaan Balder was helaas in onderhoud, dus we hebben ons beperkt tot Helix, Valkyria en Lisebergbanan. Ik keek zelf met name uit naar Helix, sinds deze in 2014 werd geopend stond deze al op het wensenlijstje 🙂 En het stelde niet teleur! Van begin tot einde veel energie, snelheid, kracht. Lisebergbanan is een leuke Schwarzkopf klassieker waarbij je soepel over de bergen slingert. Valkyria ten slotte heeft een krachtig begin, en voor een B&M Diver nog relatief lang baanverloop daarop volgend. Zeker een goede toevoeging dus aan dit park.
Liseberg is goed bevallen en ik zou hier een volgende keer zeker weer een stop maken als ik in de buurt ben. Hierbij nog een aantal foto's van de zonnige dag: