luckyrik28 Al sinds 2020 hebben @wouterh en ik het idee om een trip door Denemarken te maken. Plannen waren al gemaakt en vrij ervoor gemaakt, hotels waren al gereserveerd voor de parken die we wilden doen. Maar toen kwam Corona roet in het eten gooien en kwam deze trip voor uiteindelijk 2 jaar later. Net na alle maatregelingen waren losgelaten hebben we hotels geboekt en een planning gemaakt om rustig pretparken te bezoeken en wat biertjes te kunnen drinken. Op dinsdag 24 Mei verlieten wij Aalborg om rustig ons richting de hoofdstad van dit land te begeven. Rond 4 uur kwamen we aan in Kopenhagen nadat we over een enorme brug onder andere zijn gereden. Na het inchecken van het hotel gingen we naar het volgende pretpark. Op naar Bakken een pretpark wat gewoon gratis entree heeft maar per attractie of met een armbandje alle attracties kan doen. We moesten goed kijken welke volgorde we de achtbanen moesten aftikken aangezien mijn 600 over 4 achtbanen zou zijn. We kwamen meteen als eerste bij Mariehønen de kinderbaan van het park. Mooi om mee te beginnen. We zaten als enige erin dus hij werd niet stilgezet voor foto's helaas. maar wel afgevinkt. Daarna toch maar naar de oudste achtbaan van het park. Rutschebanen is een baan uit 1930 en deze heeft sinds een tijdje KumbaK treinen waardoor er geen brakemen meer op zit. Maar we hebben van deze baan genoten. En ook 3 keer gedaan ofzo omdat de geur van hout goed te ruiken was. En hij is voor zijn leeftijd heel soepel. Volgende achtbaan was Vilde Mus, een standaard wilde muis achtbaan van Mack en deze stond heel mooi in de houten gebouwtjes verscholen. En de baan was verrassend soepel en leuk om te doen. En dan is het zover mijn 600e achtbaan, en dat is er eentje waar ik erg naar uitkeek. Van Tornado hoorde ik twee verschillende verhalen, of onwijs intens en gestoord of je houd er van. Nou na het ritje vond ik deze rit niet mijn ding. Wouter vond het nog erger maar deze was wel heel apart. En toen was het tijd voor de laatste achtbaan van het park. Mine Train Ulven is een Intamin baantje en die was echt de verrassing van het park voor mij. Je ziet haast niets van deze baan maar deze baan heeft zo een goede lay out en een verrassende first drop. En daarna natuurlijk wat flatrides zoals de vliegtuigmolen en we ging twee keer in de Grasshopper. Dat is een KMG Move It 24 en die was echt heerlijk. En dit was het tripje naar Bakken en morgen is het tijd voor Kopenhagen en Tivoli Gardens. Bedankt voor het lezen.