luckyrik28 Al sinds 2020 hebben @wouterh en ik het idee om een trip door Denemarken te maken. Plannen waren al gemaakt en vrij ervoor gemaakt, hotels waren al gereserveerd voor de parken die we wilden doen. Maar toen kwam Corona roet in het eten gooien en kwam deze trip voor uiteindelijk 2 jaar later. Net na alle maatregelingen waren losgelaten hebben we hotels geboekt en een planning gemaakt om rustig pretparken te bezoeken en wat biertjes te kunnen drinken. En maandag 23 Mei was het zover om dan naar Tivoli Friheden toe te gaan. Waarom op maandag? Nou de Sommerland parken waren dan niet open en deze als enige wel. Rond een uurtje of 1 kwamen we aan bij dit stadspark want dan ging het ook daadwerkelijk open. En na de auto gratis vlakbij neergezet te hebben gingen we naar binnen en kochten we een armband en betaalde we entree op voor de Denen blauwe maandag. We gingen als eerst niet eens in een achtbaan of een andere flatride, nee we gingen meteen de Sky Tower doen. Een letterlijke vrije val toren van 40 meter hoog. Je kan er maar vanaf zijn. Dus nog extra tokens aangeschaft voor deze rit en toen werden we door de instructeur in ons tuigje gehesen. We kregen nog een helm op en konden we met de lift naar 40 meter hoogte. Boven aangekomen ben ik maar als eerste gegaan en na een flinke misleiding viel ik 30 meter naar beneden in een net wat voor mijn gevoel echt minuten lang duurde. Wat een apart gevoel geeft dit en een aparte kick na afloop. Snel beneden de camera gepakt en Wouter gefilmd en daarna met zijn tweeën bijkomen van deze ervaring. Daarna lekker toch maar de 4 achtbanen doen die dit park te bieden heeft. We begonnen met Cobra de hangende achtbaan van het park. Een soort SLC maar dan van Sartori Rides die normaal gesproken meer kermis attracties bouwt. Het is ook een aparte rit en omdat de treinen vol moesten en het net oneven uit kwam met de wachtrij mocht ik er ook nog eens 2 rondes in maken. Eerste keer naast een vreemd iemand en de tweede keer samen met Wouter. En dit ding is niet soepel en ook geen heerlijke baan om vaker te doen. Gelukkig gaat hij niet hard door de inversies heen. Vervolgens zijn we naar de Bisværmen gelopen. Een SBF Visa spinning coaster die gethematiseerd is naar bijen nesten. Leuke baan voor de kinders en de vriendelijk dame die het bediende maakt het nog leuker. Viel mij hier heel erg op hoe vriendelijk de Denen zijn en hoe goed ze Engels kunnen praten. Bijna naast deze baan stond de volgende op ons te wachten namelijk de Dragen een Pinfari Dragon achtbaan. We gingen instappen en de bedienster waarschuwde ons dat deze twee rondes zou doen. Dus na twee rondes dachten we nou dan zijn we nu klaar maar nee nog twee rondes. Lekker vier rondjes gereden in een vrolijke trein. En als laatste achtbaan van het park een Zamperla twister coaster met de naam Tyfonen. Een standaard Spinning Mouse maar deze spinde niet lekker. Maar wel leuke blauwe kleur. En weer een enthousiaste medewerkster die je veel plezier erbij bezorgde. Na alle achtbanen even wat eten en drinken en de flatrides uitproberen. Waaronder een vrije val toren en een vliegtuig molen. En toen was onze dag alweer klaar hier met wat rerides. Heerlijk park om eens te bezoeken met de beste attractie in een pretpark zo een letterlijke vrije val toren. Morgen verplaatsen we ons naar Copenhagen en gaan we eens Bakken een bezoekje brengen. Bedankt voor het lezen.