Ik was een weekje naar Andalusië. Sowieso een aanrader! Maar maandagavond bedacht ik me dat ik de volgende dag naar Sevilla zou gaan en dat daar toevallig een pretpark ligt. Midden in de stad. Nog geen half uur lopen van mijn hostel. En even online spieken leerde me dat dat pretpark ook nog eens super cheape avondtickets heeft. Voor 11 euro mag je vanaf 20 uur het park in. Dat leek me een koopje! Op naar Isla Magica dus, want daar hebben we het over.
Dit zie je al van verre. Het deed me denken aan Parc Asterix.
De eerste indruk toen ik binnenkwam? Het is in ieder geval niet druk...
Eettentjes gesloten, jammer. Niet echt een welkome indruk.
Dit ziet er dan wel weer mooi uit!
Dit is in opzet mooi, maar het kwam overduidelijk nep over.
En oh ja, het is een pretpark. Hier is de eerste attractie. 😉 Een freefall/shot/drop tower. Heel leuk, ze wisselen per uur van programma:
Dit heb ik nog nooit eerder gezien. Netjes aangegeven welk programma ze draaien en hoe heftig dat is. En het ziet er nog leuk uit ook!
Helaas is dit wel een beetje een uitzondering. De thematisering in het park is ronduit wisselend te noemen. Sommige delen zien er prachtig uit. Andere attracties zijn dan weer niet gethematiseerd. Op veel plekken is het... net niet.
Dit is bijvoorbeeld prachtig!
Het is vandaag ruim boven de 30 graden, net als gisteren, en morgen, en volgende week. Het park houdt daar goed rekening mee, onder andere door dit soort netten boven de paden.
En natuurlijk hebben ze veel waterattracties! Dit is de eerste van vele, een boomstammetjesbaan. Ik heb deze niet gedaan, ik was te nieuwsgierig naar de rest van het park.
Dit is weer zoiets wat er leuk uitziet....
En dan komt er vervolgens een totaal niet gethematiseerde kiddie.
Ehm, lees ik het nu goed en mag ik hier alleen maar in als ik twee jaar oud ben? ;-)
Geen spectaculaire baan, maar hoera, de eerste credit is binnen.
Het ziet er leuk uit, maar het is wel dicht. Hmm.
Dit komt eraan, maar eerst nog iets anders.
Iets belangrijks.
Een potentieel hoogtepunt van het park.
Iets wat je niet overal ziet.
Een lama-attractie!
Los llamas. De naam zegt het al: lama's!
Het werkt als volgt: je hebt een lama, een lege in dit geval.
En daar ga je op zitten. En dat is dan heel leuk.
Echt. Het is vast heel leuk. Vast? Ja, want ik... ik mocht er niet in.
...
Helaas.
Alleen kinderen onder de 12.
Of als je daarboven bent, met een kind boven de 12.
Ik moet het doen met deze selfie met een lama... Nou ja, dat is ook wel leuk, toch?
Goed, door met de rest van het park.
Weer een waterattractie. Deze is heel populair: de wachtrij is immens, er staan overal bordjes, het lijkt heel wat.
Splash! Je wordt best nat, zeker als je zoals ik aan de buitenkant zit. Maar verder is het enorm suf. Echt een baan zoals ik 'm bouw in RCT: vanuit het station naar boven, bochtje, naar beneden, splash, bochtje, station. Thema? Onnodig. In RCT zet ik er wel altijd zoveel mogelijk boten op, dat doen ze in Isla Magica niet. Twee boten, traag personeel, dus in de praktijk heb ik minutenlang moeten wachten om deze foto's te maken.
Op naar het volgende mogelijke hoogtepunt.
Ja, een SLC. Wel een bijzondere: met extra helix.
Wederom met een beroerde capaciteit. Gelukkig was het niet druk, dus na 1 ritje wachten zat ik erin. Foto's maken van een treintje op de baan... daar had ik het geduld eigenlijk niet voor.
De hamvraag is natuurlijk: doet hij pijn?
En het is een SLC, dus je weet het antwoord al!
Laten we het erop houden dat ik liever wat langer op dit bruggetje bleef wachten om een foto te maken...
...dan dat ik er nog een keer in ging.
Het grote fort, links op de foto, is volgens mij volledig gevuld met een restaurant. Jammer, daar had ook een mooie attractie in gekund!
Tot nu toe had ik nog niet zoveel mensen gezien, maar iedereen bleek bij een show te zitten. Toen die afgelopen was, waren de paden opeens overvol. Veel mensen in zwemkleding, want er zit ook een waterpark bij en het park heeft ook volop waterspeelpleintjes. Handig, met deze temperaturen!
Een paar van de waterspeeltuinen.
Weer zo'n mooi plaatje.
Oh ja, eten! Het park heeft volop kraampjes waar je eten kunt krijgen. Niet heel afwisselend, meestal is het een stokbroodje. Ik heb een paar plaatjes gemaakt van wat exotischer aanbod, zoals deze chiptwisters.
Dit is dus het standaard assortiment.
En dit het beste wat het park te bieden had. Het leek table service te zijn, maar dat weet ik niet zeker want het was gesloten.
Het park ligt op een soort industrieterrein met allemaal grote kantoren en congrescentra eromheen.
Toen ik dit zag, dacht ik dus dat het iets uit de omgeving was. Dat zie je vaker en zorgt ervoor dat je niet echt in de magie van het park blijft.
Maar helaas... Hierin zit een shooter. Ultiem lelijk, toch?
Die shooter is op zich wel leuk, maar niet super. Elk lampje is 10 punten, ik heb niets ontdekt waar je extra punten van kreeg ofzo. Het zag er prima uit en het deed wat het moest doen, maar toch ken ik leukere shooters. Of is eigenlijk elke shooter er een met een hogere herhalingswaarde.
Het park heeft een paar kinderattracties, voornamelijk in een klein kindergebiedje. Daarbuiten kan natuurlijk een kiddie-versie van een van de vele waterattracties ook niet ontbreken: een miniboomstam.
Een voorbeeld van iets wat er wel mooi uit ziet, zowel de attractie zelf als de omgeving:
Deze zweefmolen.
Minder creatief: deze rapid (en nee, ik heb geen betere foto's 😉 ).
Net zo standaard: een splashbattle.
Tot slot: het entertainment!
Ik kreeg nog net het staartje van deze paardenshow mee.
Het publiek was niet wild enthousiast. Ik vond het er ook niet mega spectaculair uitzien.
Tegen tien uur was deze show afgelopen. Ik had een rondje door het park gemaakt (letterlijk, het ligt rondom een meer) en eigenlijk alles wel gedaan wat ik wilde doen, in twee uur tijd. Maar goed ook, want veel attracties bleven niet tot 23 uur open, maar sloten al rond 22 uur. Ik merkte dat iedereen om me heen bleef zitten na de paardenshow, er zat duidelijk nog iets aan te komen. Om half elf was het donker en begon de slotshow.
Best afwisselend! Eerst lasers, daarna dansers met vuur.
Bootjes met piraten/ontdekkingsreizigers kwamen aanvaren en brachten ook dit met zich mee.
Cirque de soleil achtig, best leuk!
Ik was positief verrast door de slotshow. Na het vuurwerk huppelde ik blij rond elf uur het park uit. Dag Isla Magica!
Ik vond het maar een schraal park. Er zijn best weinig attracties (vooral veel waterattracties, viel me op), maar het park kost wel 35 euro. Nou, als ik het afzet tegen Toverland weet ik wel welk park het geld meer waard is! De thematisering is op veel plekken best mooi maar op andere plekken ronduit treurig. Er werd niet echt doorgewerkt of naar hoge capaciteit gestreefd, maar het was ook super rustig dus dat was niet erg. Voor de achtbanen moet je niet gaan in ieder geval, en eigenlijk zou ik hier gewoon niet meer geld aan willen besteden dan tien tot vijftien euro. Zo'n avond flitsbezoek was dus perfect. Ik kom hier niet meer terug, tenzij ze een vette B&M bouwen! ;-)