luckyrik28 Al sinds 2020 hebben @wouterh en ik het idee om een trip door Denemarken te maken. Plannen waren al gemaakt en vrij ervoor gemaakt, hotels waren al gereserveerd voor de parken die we wilden doen. Maar toen kwam Corona roet in het eten gooien en kwam deze trip voor uiteindelijk 2 jaar later. Net na alle maatregelingen waren losgelaten hebben we hotels geboekt en een planning gemaakt om rustig pretparken te bezoeken en wat biertjes te kunnen drinken. Zondag 22 Mei was het tijd om naar Djurs Sommerland te gaan. Een park dat helaas alleen in het weekend open is waardoor het onwijs druk was in het park. We hadden netjes onze auto geparkeerd en gingen een kaartje halen. Daar stonden de eerste achtbanen al ons op te wachten. Hier hadden ze ook 8 achtbanen staan en die moesten we sowieso zien te scoren. Eenmaal in het park was de eerste baan die we deden eigenlijk al de beste van het park. Piraten is een Intamin Mega Lite en de eerste voor mij van dit model. Ik had wel eens de broer gedaan die door Mack gebouwd is. Maar deze was nog gelukkig maar 15 minuten wachten inclusief trage operations omdat de medewerkers meer bezoekers entertainde dan achtbaan treintjes wegstuurde. De rit zelf was wel fantastisch. Helaas maar een rondje kunnen doen vanwege de drukte. De volgende baan stond in het zelfde gebied van de Piraten en was de Skatteøen een Mack Water coaster. Een kleinere model dan die in Europa Park staat. Hier werkten ze net zo hard door als bij Piraten maar deze was wel leuk om te doen. Beetje weinig thematisatie maar dat maakte voor de rest niets uit. Vervolgens lopen we ons rondje rechtsom door en komen we langs Juvelen en dit is ook wel een pareltje hoor. Mensen die mijn TR gelezen hebben over Le Pal weten dat ik fan ben van deze type banen van Intamin. En deze versie was ook heerlijk om te doen vooral omdat je vanaf de zijlijn niet weet hoe het parcour gaat. Lekkere snelheid en leuke treinen. De wachtrij was ook erg mooi aangekleed. En als je verder loopt kom je langs Thor's Hammer een Gerstlauer Bobsled die altijd wel leuk is om mee te pakken. Lekker over een groene meer en wel leuke treintjes. Ook hier moesten we wel even wachten. Vervolgens even een koffie pauze en had ik al gezegd dat Denen de koffie onwijs heet zetten. En toen kwamen we een schommelschip tegen en mensen die Wouter en mij kennen slaan we deze attracties nooit over. Altijd leuk om te doen, al ben ik de naam van de attractie vergeten. Vervolgens kom je langs het nieuwe Dino gebied maar ja nieuwigheid is druk dus maar eerst eens doorlopen om te kijken hoe druk het bij de Tigeren is. Deze Intamin Gyro Frisbee's zijn geweldig, koste ons een half uur maar dan heb je wel een top rit. En toen kwamen we bij het begin van het park uit waar de Dragekongen Stond. Deze Intamin hangende achtbaan is in mijn opzicht een hele leuke verrassende familie achtbaan. En hier werkten ze wel door want er stond op het bordje 40 minuten maar na 20 minuten liepen we lachend de uitgang uit. En ik vond dit heerlijk, ja hij rammelt maar niet vervelend als bij een SLC meer wat kleine schokken. En de thema en de start vind ik gaaf. En toen na de bier pauze en wat eten is het tijd om na 5 achtbanen toch die laatste 3 achtbanen te doen om de bingo te behalen. De volgende baan is Vilde Hønsejagt, een kinderachtbaan van Zierer die echt leuk is gethematiseerd met allerlei groentes in de wachtrij. En heel soepel is om te doen. Ik vind meesrte kinder banen te ruw voor kinderen maar deze was echt prima met een mooie lay out. Daarna toch maar in de rij staan van de nieuwste aanwinst van dit park. T-Rex Family Coaster is een Mack Powered coaster en voert langs allerlei Dino's met special effects. Je ziet dat alles nog moet groeien maar de wachtrij heeft 2 hele mooie Animatronics staan en dat verlicht het wachten goed. De baan zelf is wat saai, ik vind Max en Moritz leuker om eerlijk te zijn. Dan de laatste credit van het park de Jungle Rally. Is een simpele Zierer achtbaantje langs wat thematisatie in een ovaaltje. Beetje een schaam credit maar wel leuk om 5 rondjes te doen. Toen hadden we de bingo binnen en hadden we nog een uur in het park. De waterattracties waren allemaal 50 minuten wachten dus hadden we geen behoefte aan. Dus dan maar een biertje en daarna lekker terug naar het hotel. Wel nog plaatjes geschoten van de rapid: Jammer dat het zo druk was maar daar doe je niks aan. Wel lekker leuk sfeertje en we hebben alles gedaan wat we wilde doen. Ik zal zeker volgende keer dit park weer eens doen. Vooral Piraten, Juvelen en Dragekongen zijn top banen. En Tigeren is een heerlijk apparaat. Bedankt voor het lezen en morgen gaat de trip naar Tivoli Friheden.
Niek Leuk report, thanks! Stukje herkenning wel, paar jaar geleden geweest. Dragekongen is inderdaad leuk, vooral door z'n start en toch nét iets grotere elementen dan een family-baantje. Naast Piraten (heerlijke baan!) is Juvelen inderdaad ook fantastisch, vooral de tweede launch maakt dit wel een top coaster!