luckyrik28 Al sinds 2020 hebben @wouterh en ik het idee om een trip door Denemarken te maken. Plannen waren al gemaakt en vrij ervoor gemaakt, hotels waren al gereserveerd voor de parken die we wilden doen. Maar toen kwam Corona roet in het eten gooien en kwam deze trip voor uiteindelijk 2 jaar later. Net na alle maatregelingen waren losgelaten hebben we hotels geboekt en een planning gemaakt om rustig pretparken te bezoeken en wat biertjes te kunnen drinken. Vandaag gingen we naar Farup Sommerland, hier had ik erg naar uitgekeken en had ik goede verhalen gehoord. We kwamen op tijds aan om aan te schuiven in de file voor de poortjes van het park met de auto. Dit had ik nooit gezien maar je moest met je auto als een soort tol poortje je kaartje kopen en dan kon je je auto parkeren. Eenmaal binnen werden we meteen welkom geheten door de mascottes van het park en kon ons avontuur om 8 achtbanen af te tikken beginnen. We gingen direct naar de nieuwste aanwinst van het park met de map in onze handen alleen kwamen we onderweg een Gerstlauer baantje tegen dat toch echt even moest gedaan worden. Lynet is een Gerstlauer launch coaster wat we ook kennen van Anubis the Ride in Plopsaland de Panne. En vergeleken met deze baan is deze wat minder. Maar ik vind deze baan voor het park wel fantastisch. We hebben hem dan ook wel een paar keer gedaan. Vervolgens stond er nog een flatride naast deze baan en die hebben we even gedaan natuurlijk. Hvirvelvinden is een Zamperla Discovery wat erg veel op een Afterburner lijkt van KMG. Deze was dan ook iets zwakker vond ik dan de kermis varianten. En toen kwamen we aan waar we voor kwamen Fønix een Vekoma Wildcat model. En dit is nu ik hem gedaan heb en alle andere leuke achtbanen van Denemarken de beste baan van Denemarken in mijn ogen. Het begint al met het uiterlijk dat prachtig door de bomen te zien is. De layout is ook heerlijk met inversies door een station en goed bochtenwerk en heel wat airtime. Dan ook nog eens een goede trein met lekker zittende beugels maakt dit baan een juweeltje en zeker voor dit park. Want hij is niet intens maar vooral soepel. Als je van Vekoma's houd zit je in dit hoek van het park goed want we waren ook langs twee vekoma's gelopen. Als eerste deden we de Mine Expressen een Junior Coaster van Vekoma dat niet heel comfortabel meer is maar als je bingo wilt moet je hem toch doen. Wel weer mooi door de bossen. En toen was het tijd voor de achtbaan uit 2020 en dit was de eerste storing van de trip want we gingen bij Saven in de rij staan en zagen de trein achteruit omhoog gaan en met loslaten stond blijkbaar de remmen nog dicht en stonden ze stil voor het station. Maar na 10 minuten had TD het opgelost en kon deze weer operationeel verder gaan en konden we genieten van dit leuke achtbaantje. En binnen een uur hadden we al 4 achtbanen afgetikt. Ik vind trouwens deze banen altijd wel erg leuk om te doen. Daarna maar even richting de Reverchon spinning coaster gelopen Flagermusen. Hier was het wel 20 minuten wachten maar dat ging vrij vlotjes en de mensen werkten wel lekker door. Met zijn tweeën aan een kant werkte niet mee want we spinde niet erg lekker. Aankleding is bij deze ook beetje zwakjes, verbaasde mij wel hoe soepel deze was. Daarna moest er ook gepauzeerd worden en een lekker biertje gedronken worden voordat we de laatste credits gingen afstrepen. En toen kwamen we aan het andere kant van het park met een houten achtbaan Falken. Een S&S die een houten achtbaan maakt had ik nooit gezien of gedaan en wilde ik even uitproberen. De rechte stukken gaan wel en geeft leuke airtime maar de bochten waren niet lekker en omdat het aan deze kant van het park rustig was gaven de Denen een Extra Tyr oftewel een bonus rondje. Volgende keer stap ik waarschijnlijk wel weer in maar niet graag. Naast Falken stond Orkanen een Suspended achtbaantje van Vekoma. En ook hier was het rustig dus deed deze ook even twee rondjes maar bij deze vind ik het totaal niet erg om te doen. Lekker soepel baantje en toch stiekem wel een lange layout. Dan om de bingo compleet te maken even een ritje doen in Zamperla kinderbaantje van het park Pindsvinet. Leuk voor de kinders en voor ons want wij hebben bingo. En de rest van de dag hebben we gegeten, wat re-rides gedaan en gedronken. Ook zijn we nog de rapid wezen doen die niet zo nat was en de log flume die daarentegen wel zeik nat was. En dat was ons dagje in Farup Sommerland. Een top park met veel groen en leuke attracties zeker een aanrader. Morgen gaan we naar Djurs Sommerland. Bedankt voor het lezen.
celebrate1st Leuk om eens een TR van een Deens pretpark te lezen. We hebben in de planning staan om ooit eens die richting op te gaan. Denk wel dat we dit park in onze vakantie op zullen nemen. Leuke foto's. Bedankt voor het plaatsen.
Cerveza Ook weer leuk Rik!! Maar ga je me nou vertellen dat je het klimparcours Skattejagten hebt overgeslagen?? Afijn, een van de leukere parken van Denemarken met een fijn sfeertje! Thanks voor het delen.