luckyrik28 Al sinds 2020 hebben @wouterh en ik het idee om een trip door Denemarken te maken. Plannen waren al gemaakt en vrij ervoor gemaakt, hotels waren al gereserveerd voor de parken die we wilden doen. Maar toen kwam Corona roet in het eten gooien en kwam deze trip voor uiteindelijk 2 jaar later. Net na alle maatregelingen waren losgelaten hebben we hotels geboekt en een planning gemaakt om rustig pretparken te bezoeken en wat biertjes te kunnen drinken. Op Donderdag 19 Mei was het zover om te rijden naar Billund naar ons hotel naast het vliegveld. Deze dag was echt puur bedoeld om te rijden en relaxt te reizen, ook omdat Tolk Schau niet open was op deze donderdag. Na file bij Bremen en Hamburg en een paspoort controle bij de Deense grens kwamen we rond 9 uur 's avonds in Billund aan en gingen we een biertje drinken en klaar maken voor een dagje Legoland. Vrijdag 20 Mei: We stonden op tijd op om rond kwart voor 10 voor de deur te staan van dit originele Legoland waar ik als kind wel eens geweest was maar vrij weinig kon herinneren. De poort kon ik wel nog goed herinneren met al die lego erop. We waren vrij snel binnen in het park en de dame achter de kassa gaf ons als tip om achteraan het park te beginnen omdat het daar rustig is, en die tactiek hadden wij ook gelukkig. We kwamen daardoor aan bij onze eerste attractie dat niet eens een achtbaan was. Want wij hebben altijd traditie om eerst een rapid te doen in een park en dat deden we dan ook. Je hebt hier een mooie Vikings River Splash, een Intamin rapid met een lift en afdaling maar ook een mooie lange layout. We werden er gelukkig niet zo nat in. Wat elke Deense pretpark medewerker heeft met vragen of je nog een keer wilt na een lege attractie hebben we geen idee maar het gebeurde ons deze week vaker dan je denkt. Daarna was het wel voor een achtbaan, een echte Wilde Muis achtbaan van Mack oftewel de X-treme Racers. Een leuke wilde muis achtbaan met een lay out die je niet snel ziet. Ik had deze nog niet gedaan want toen ik er als kind was hield het park na Dragen op. De treintjes zitten ook comfortabel en de baan is lekker soepel. Leuke eerste credit van de trip. Vervolgens is het tijd voor de baan waar je voor komt in dit park de Polar X-plorer. Een Zierer droptrack baantje met hele leuke ijs thematisatie. Deze achtbaan heeft mooie elementen en lekkere treinen en een goede droptrack. Alleen na de droptrack wat langzaam. Eindpunt is ook mooi bij de Pinguïns. Naast deze achtbaan hebben ze nog robotarmen die je zelf kan samen stellen hoe intens je ritje wilt hebben. Ice Pilots heet deze attractie is heel leuk om eens te doen. Vooral bij ons want ik had hier al eens gelezen en ergens gehoord dat de medewerkers daar ook zelf wat rit verlopen uitproberen. En wij hadden mazzel dat de medewerker ons zag en dacht die twee houden wel van een wilde rit. En vroeg ons of we iets wilde testen, hij had namelijk de ultieme heftige rit ontwikkeld. Nou daar zeiden we geen nee tegen en gingen lekker tekeer in de robot arm. Vervolgens liepen we door het nieuwe gedeelte van het park waar een Flying Theater stond en een vliegtuig molen zoals Wild Wings. Maar deze was een beetje gecombineerd met een Enterprise idee. Oftewel een leuk heftig ritje. Daarna was het toch tijd voor nostalgie want deze baan heb ik als kind al eens gedaan en dan ga je toch even kijken of je wat herkent nog. Dragen is een Mack Powered achtbaan die een darkride gedeelte heeft en daarna een achtbaan gedeelte. De indoor gedeelte is prachtig en mooi om te zien. Het buiten gedeelte oftewel de deel achtbaan was erg ruw helaas. Dat was ik niet van Mack gewend. Vlakbij deze baan stond onze laatste credit voor de bingo en dit is tevens de laatst toegevoegde achtbaan van het park. Flying Eagle is een Zierer achtbaan die twee rondjes rijd en altijd wel een flink rijtje heeft met mensen die wachten. Dit is wel een perfecte familie achtbaan en heerlijk om eens te doen. Leuke elementen die snel afwisselen van elkaar. Nu de bingo binnen is, is het tijd voor koffie met een legosteentje chocolade en Miniland te bekijken dus dat deden we lekker. Veel mooie gebouwen en Nederland is goed vertegenwoordig. Gelukkig zeggen foto's meer dan woorden dus geniet ervan. Daarna tijd voor wat darkrides zoals The Temple en Ninjago the Ride, allebei leuke interactieve dark rides alleen bij Ninjago snapte we er niks van. Wel allebei super mooi gemaakt. En voor de rest wat attracties gedaan en wat gegeten en gedronken. Ook tijd voor Re-rides natuurlijk en de opmerkelijke spookhuis dat ook fantastisch was. Wij hebben ons prima vermaakt in dit park, gelukkig was het ook niet heel druk dus we hebben alles kunnen doen wat we wilde. Deze avond zijn we nog naar Aalborg gereden om daar in te checken in het hotel voor 4 nachten om die omgeving eens te verkennen. Maar dat komt in de volgende trip report. Bedankt voor het lezen.
Cerveza Leuk Rik, fijn dat je de reis eindelijk hebt kunnen maken!!! Maar hedde ok nog wah gekocht in de shop?