Ik zou met dit soort dingen echt gewoon op internet gaan zoeken naar reviews. Om te beginnen ga je dan beduidend meer en betere ervaringen vinden dan een handjevol pretparkfans.. tegelijkertijd komen er elk jaar weer nieuwe modellen uit.
Ik ben zelf bijvoorbeeld heel tevreden over mijn GoPro, maar sinds ik hem heb zijn al weer 2 nieuwe modellen uit en is mijn ervaring dus niet echt relevant meer. Hetzelfde zal voor het gros van de mensen hier wel min-of-meer gelden.
Als je vooral voor foto's gaat is de kans groot dat Action Cam's al snel toch wat minder uit pakken omdat die gericht zijn op het maken van video's.
remier waarom niet een iPhone 13 Pro wellicht?
Omdat je voor de helft van het geld véél beter kunt krijgen dan eender welke iPhone. De lenzen van iPhones zijn binnen de mobiele telefonie wereld zeker niet slecht, maar de foto's komen vooral goed doordat Apple er standaard een shitload aan filters overheen gooit om het allemaal beter te laten uit zien. De vraag is of je dat wilt. Voor iemand die een beetje (Semi-)Pro wilt gaan is dat namelijk écht Not-Done. Als je het idee van een mobiele telefoon los laat vind je toch al vrij snel betere camera's.
Overigens: Puur op hardware gezien blijft Apple tegenwoordig ver achter op de concurrentie. Hun software maakt veel goed, waardoor ze meestal nog steeds in de top 3 staan voor beste telefoon-camera's.. maar wederom: Als je een beetje serieus foto's wilt maken is dit niet waar je op zit te wachten. Wil je gewoon snel snel links en rechts wat foto's knippen als aandenken aan je reis, is dat natuurlijk weer juist wél perfect.