Niet vergeten dat de volgende uitbreiding een grote hal met familieattracties wordt. Dat is een paar jaar terug toch al gecommuniceerd/uitgelekt/in de media verschenen?
Daarnaast zitten er zeker hiaten in het aanbod. Echte fijne familie coasters missen bijvoorbeeld in het park, geen mine train, geen bobsled, mack junior coaster of een family spinning. Of een toffe watercoaster. Van dit rijtje zouden er zeker 2 bij mogen komen in het park. Nu is het wel heel erg achtbaan voor de aller kleinste of gelijk een stap naar het echte thrill werk.
Uiteraard ontbreken er enkele family flat rides en het type attractie as Tutancamon en popcorn revanche. Voor de betere mix in attracties.
Verder kan ik me niet storen aan de alternatieve wijze van thematiseren die Walibi er op na houdt. Echter, ik denk wel dat er meer variatie mag komen, niet alles hoeft met containers, grafity en dergelijke opgelost houden. Een betere mix tussen conventioneel, sfeer en alternatieve thematiseren zou het algehele beeld ten goede komen.
Eventueel zouden ze ook na kunnen denken over een tegenhanger van Halloween, aan een sterk event maar dan meer gericht op families. Zo zou men langzaam de omslag kunnen maken dat het park voor Thrill en familie samen is.
Al met al lijken er best nog wat investeringen nodig als het park om stabiel ruim boven de miljoen bezoekers te gaan scoren per jaar. En voor zowel Thrill als Family 100% volwaardig te zijn. Echter het is niet alsof er geen goede basis is om uiteindelijk toch die richting op te kunnen.