Quefox_ Het aantal bezoekers dat überhaupt van ver wil komen voor achtbanen is zeer beperkt.
Het bezoekersaantal is nu al twee jaar lang significant hoger dan enig jaar sinds de eerste paar jaar Six Flags Holland, met dit jaar als doel om de miljoen door te gaan. 200 000 bezoekers meer dan het gemiddelde van de jaren voor covid is geen gelukstreffer, dat is gewoon groei.
Daarbij is Compagnie des Alps een commercieel bedrijf dat gemaakt is om winst te maken. Als het park dat doet, dan doet het park het goed. Bezoekers zijn uiteindelijk slechts de bron van inkomsten.
Als je overigens ook kijkt naar gasttevredenheidsonderzoeken, dan zie je dat dat ook best wel aardig gaat.
Tonnie Ik zou nu ook weer niet zeggen dat ze in Biddinghuizen bescheiden hebben ge-investeerd. Vanaf 2015 tot-en-met deze april zijn er vijf nieuwe coasters bijgekomen. Dat is het hoogste in de Benelux, met afstand. Daarnaast heeft bijvoorbeeld ook de Condor nieuwe treinen gekregen (wat ook niet een echt goedkope operatie kan zijn geweest, zeker niet gezien er ook supports voor zijn gewijzigd). Hoewel veel fans die baan nog steeds niets vinden zie je nog altijd een boel bezoekers op die baan afkomen, en de investering heeft zeker gemaakt dat hij een stuk comfortabeler is.
Ja, het park kan veel beter doen, en ik zou zó een lijst kunnen maken van dingen die ik anders zou doen (waaronder een aantal verbazingwekkend goedkope punten), maar de omzet groeit, de bezoekersaantallen groeien, en de klanttevredenheid groeit ook, dus slecht gaat het niet.