Coasterfrenzy
Volgens mij kunnen we dit vrij simpel berekenen. Als we uitgaan van twee treinen op de baan (minder gaat het niet worden, drie treinen denk ik ook niet), dan moet iedere trein 400/8/2 keer gedispatcht worden per uur --> 25 keer.
Een cyclus voor een trein mag dus 2 min 24 secondes duren.
De rit duurt (op basis van de video) 55 secondes. Voeg daar vijf secondes aan toe voor remmen --> station, en dan mag lift + inladen dus 1 min 24 duren.
Op basis van een lifttijd van 30 secondes (pure gok van mij) krijg je dan dispatches van 54 secondes. Dat is niet heel ruim, maar is met Halloween zeker haalbaar.
Bij het extreem snel dispatchen is het absolute maximum dat je uit deze baan gaat halen rond de 450pph, en dat is als treinen steeds exact over de top van de lift rollen zódra de eindremmen vrij zijn. Daarboven gaat geen dubbel station, geen lopende band, geen derde trein je meer helpen, dat is simpelweg begrensd door hoe lang de rit zelf is.
Let hier natuurlijk wel dat de trein dus weg moet zijn voor de volgende trein aankomt, anders verspil je capaciteit.
Capaciteit bij deze baan zou alleen significant omhoog kunnen door:
- kortere rit
- langere treinen
- midcourse remmen