Loekiloeki domo Ik ben eigenlijk wel is benieuwd hoeveel van die bezoekers aantallen ze halen tijdens de HFN. Toen ik er nog werkte haalden ze cijfers wat tussen de 17.500 en 22.000 bezoekers lag. Dus dat is best behoorlijk en soms zelfs te veel.
nander Loekiloeki Ja, op 20 000 keer 12 dagen zit je dus op 240 000 bezoekers voor halloween ongeveer
Coasterfrenzy LeonAC opelijk kunnen ze het over de tijd heen wel een beetje opfleuren met wat groen, de groendienst van Walibi laat het park er verder prima bij liggen. Maar ook ik hou mijn hart vast voor een kale vlakte. Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Er lag nog aardig wat groen rond dat aangeplant moest worden en op zich werden ook wel redelijk wat bomen gespaard. Maar zoals altijd zal groen wat tijd nodig hebben om te groeien en zal het seizoen een flink verschil maken.
Sjiebert Meelworm Ohja, Walibi Village, dat bestaat ook nog. Weet iemand of dat een beetje loopt in het hoogseizoen? Ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Al kan ik me voorstellen dat het (vooral) populair is bij de festivalbezoekers.
Loekiloeki Sjiebert Weet iemand of dat een beetje loopt in het hoogseizoen? Er verblijven gasten maar veel huisjes zijn ook leeg, heb ik van horen zeggen.
MagicMountain-23 Sjiebert tijdens grote festivals als Lowlands en Defqon, is het vakantiepark volgeboekt voor crew en artiesten. Crew zit er meestal wel een paar weken, tijdens het hoogseizoen.
Jacko nander Dat zou dan ongeveer een kwart zijn van het totaal aantal bezoekers. Dat is best fors. Dan maakt dat ook wel pijnlijk duidelijk dat de HFN een noodzaak voor het park zijn geworden en waarom ze hun best doen om het park tijdens die avonden zo (over)vol te proppen als dat enigszins mogelijk is.
Quefox_ Jacko en niet alleen qua bezoekersaantallen, maar ook financieel. Hogere prijzen, betaalde add-ons, langere openingstijden dus meer horecaverkoop, noem maar op. Het zou me niks verbazen als ze die paar avonden in oktober de halve jaarwinst bij elkaar harken.
Japser Volgens mij als Walibi enkel met halloween zou openen hebben ze al winst in combinatie met dat lucratieve evenementen terein. Rest van het jaar is bijzaak.
Niek hoewel bezoekersaantallen interessant zijn en ergens ook raakvlak hebben met het al dan niet openen van een nieuwe achtbaan, lijkt het me goed dat we het weer over de twee nieuwe banen van Walibi gaan hebben. Voel je overigens vooral vrij om een nieuw topic over de bezoekersaantallen te starten!
Dream_wizard Gaat goed met die actie van Walibi, ik heb tickets gekocht maar door een fout, poef, pech, geld weg, nu maar er achteraan mailen. De site was ook lekker traag ๐
Coasterfrenzy Dream_wizard Gaat goed met die actie van Walibi, ik heb tickets gekocht maar door een fout, poef, pech, geld weg, nu maar er achteraan mailen. De site was ook lekker traag ๐ Word aan gewerkt blijkbaar. Ze hebben in elk geval inmiddels een melding op de site gezet.
KevinvdWeijden Ik weet niet of iemand er al wat van gevonden heeft, maar waarom doet Walibi Holland altijd zo raar met die openingceremonie van een attractie? Hetzelfde dat bij Untamed gebeurde gaat nu ook weer bij YoY plaatsvinden. Nu mag de daggast op openingsdag er pas na 14:00 uur in. Kunnen ze zoโn persopening/persmoment niet beter op een ander moment doen?
MagicMountain-23 KevinvdWeijden Ik denk dat het dit keer simpelweg niet eerder kan, aangezien de baan tegelijk met het park opent. Bij de pre-opening op 4 april, waar slechts 200 gasten aanwezig zijn, wil je niet ook een persmoment plannen. Vanuit marketingperspectief is dat geen slimme zet โ je wilt tenslotte wel wat publiek erbij hebben. Heeft de Efteling dit destijds niet ook zo gedaan met Baron? Eerst pers en daarna bezoekers.
Eduard KevinvdWeijden maar waarom doet Walibi Holland altijd zo raar met die openingceremonie van een attractie? Als je niet goed de gast weet te typeren is alles mogelijk.
Quefox_ MagicMountain-23 Heeft de Efteling dit destijds niet ook zo gedaan met Baron? Eerst pers en daarna bezoekers. Daar zat een dag verschil tussen, dat doet de Efteling meestal. Op 30 juni 2015 was de persopening en de dag erna de opening voor bezoekers. Ook Symbolica en Danse Macabre hadden een dag voor de publieksopening al de ceremonie voor de pers.
Philosopher Aah, dan kan ik op zaterdag 5 april 2025 met een gerust hart wat later dan 10:00u naar Walibi afreizen nu bekend is geworden dat de opening pas om 14:00u is. Ik vind het wel een rare actie, maar dat zijn we zo langzamerhand van dit park gewend.
Tonnie Philosopher Aah, dan kan ik op zaterdag 6 april 2025 met een gerust hart wat later dan 10:00u naar Walibi afreizen nu bekend is geworden dat de opening pas om 14:00u is. Ik vind het wel een rare actie, maar dat zijn we zo langzamerhand van dit park gewend. Zaterdag is 5 april, zondag is 6 april ๐
luc136 Ik zie het probleem niet zo? Ik was in 2019 bij de Untamed-opening die precies hetzelfde verliep en dat was een toffe dag met prima organisatie. In die middag hebben we Untamed op ons gemakje 3x kunnen doen. Dus waarom is het nu ineens een probleem? Ze geven ruim van tevoren het programma aan dus iedere fan die 5 april op de stoep staat weet precies wat-ie gaat krijgen. En het is de Efteling niet hรจโฆ ik verwacht echt geen wachttijden van 3 uur zoals bij Dansa Macabre.