Looopings weet te melden dat er vergevorderde plannen zijn voor een RMC single rsil coaster die tussen Express en Goliath moet komen te liggen.
Wat vind jij? Goede keuze?

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Ik denk dat ze meer hebben aan overdekte attracties en wat meer voor t hele gezin.

Ik zou dat een hele slechte investering vinden. RMC single rails coasters zijn bijzonder onderhoudsgevoelig, hebben bijzonder lage capaciteit en zijn totaal niet familievriendelijk. En voor een park dat familievriendelijk wilt zijn is het een aparte investering.

Het is weer een attractie gericht op thrill seekers ipv de families die ze nu proberen te lokken. Heftige achtbanen heeft het park genoeg. Bouw maar een gerstlauer bobsled om het gat tussen thrill en drako op te vullen. Daarnaast vind ik de plaatsing heel raar.

Niet geheel wat het park nodig heeft, maar ik zou wel enorm veel zin hebben in een Single Rail in de buurt! Nu hopen op het originele model en niet de grotere versie van SFGA en SFMM.

Daffie Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Ik weet het wel. Ik zou het op dit moment een ontzettend domme uitbreiding vinden. Het zal ongetwijfeld een leuke ervaring zijn maar dit is wel het laatste wat het park op dit moment nodig heeft. Je richt je nu op families dus dan vindt ik het niet meer dan normaal dat er familieattracties voor het hele gezin gebouwd worden. De geloofwaardigheid dat het park zich richtte op ‘de nieuwe doelgroep’ was al bijzonder klein maar als ze dit doorzetten dan is het dus compleet weg. Dus bouw eerst 2 of 3 familieattracties en kom dan nog maar eens terug op zoiets als dit.

Edit: Het is iets unieks dus dan gaan waarschijnlijk alle alarmbellen af in Walibi maar wat hebben de laatste paar jaren het park nu echt gebracht? Hou je nu eens gewoon vast aan de plannen en verander dit niet elke 2 jaar. 😊

Ik hoop het eerlijk gezegd niet. Ik zie liever iets zoals Ride to Happiness. Ookal staat ‘ie in België, het voelt toch een stuk unieker, grootser en gaver 🙂

‘T schijnt dat deze banen bijzonder goedkoop zijn, dus allicht dat dat ook meespeelt. Uniek is ‘t zeker, ook onwijs leuk voor de fan. Al ben ik ‘t eens met bovenstaande, andere uitbreidingen zouden strategisch wellicht beter zijn.

Voor een park dat pogingen onderneemt om meer familiegericht te worden kan ik deze keuze niet begrijpen. Deze baantjes zien er geweldig uit, maar voor de zoveelste keer op rij slaan ze de bal weeral mis.

Ondertussen zijn bijna al hun zusterparken bezig met zich stevig te ontwikkelen. En met in het achterhoofd dat deze parken zich ook richten op dezelfde doelgroep die ze in Biddinghuizen willen aanhalen. En dan toch de keuze op deze baan. Willen Mascha en haar team dan koppig blijven doordoen en bezoekersaantallen zien blijven dalen? Of zijn ze stekeblind en zien ze niet dat hun zusterparken de succesjes aan elkaar blijven rijgen?

Eftelflags RMC single rails coasters zijn bijzonder onderhoudsgevoelig, hebben bijzonder lage capaciteit en zijn totaal niet familievriendelijk.

Dat klinkt als een echte Walibi investering 😁 .

Als dit nieuws echt blijkt te zijn zou ik de lokatie nog vrij bijzonder vinden. Tussen de Goliath en de Xpress ligt een belangrijke route voor de leveranciers, TD en hulpdiensten. Bovendien is de plek niet in de buurt van enige logische looproute. Je zou vanaf de El Rio Grande het pad moeten doortrekken maar dan krijg je wederom een doodlopend pad.

In het begin van deze video zie je de lokatie van boven:

De weg voor hulpdiensten hoeft in principe niet versperd te raken. Er staan daar ook een aantal gebouwen die zo gesloopt kunnen worden. Desnoods kan de achtbaan voor een klein deel over het water. Het rode is trouwens een pad die je vanaf Rio richting de Condor kan laten lopen. Zo heb je ook geen doodlopend stuk en de uitgang van de Rio sluit er prima op aan.

Puur voor mezelf sprekend zou ik het wel leuk vinden. Vergroot de kans op een ritje in een RMC single rail aanzienlijk.

Voor iedereen die denkt dat Walibi families nu helemaal vergeet, ondanks dat het hun doelgroep nu is. Op het gedeelte van de gesloten kartbaan, zal een uitbreiding voor families komen.

Bron: https://www.looopings.nl/weblog/19379/Walibi-Holland-aast-op-Europese-primeur-spectaculaire-single-rail-coaster.html

Zelf vind ik het juist wel een aardig goede keuze.
        In iedergeval is een RMC singlerail stukken beter dan een S&S 4D Freespin, waarover eerder al geruchten waren.
        En het maakt het voor ons zoals al gezegd een stuk makkelijker om een singlerail coaster te doen.

The_Bullgod Voor iedereen die denkt dat Walibi families nu helemaal vergeet, ondanks dat het hun doelgroep nu is. Op het gedeelte van de gesloten kartbaan, zal een uitbreiding voor families komen.

Ja, daar staan al een jaar bouwhekken en is nog helemaal niks gebeurd, en om nu dan al een andere uitbreiding op het oog te hebben slaat natuurlijk nergens op.

Niet alleen dat, maar een familie gebiedje ergens in een hoekje maakt je niet opeens een familiepark, dat is meer voor nodig

Ik verbaas mij over de reacties omtrent de doelgroep van Walibi Holland. Hoe hard ze ook schreeuwen dat hun doelgroep families is, hun markt zit wel bij de thrill-seekers. Nu, dit is een type achtbaan met bagger capaciteit. Dat is iets wat ik wel erg zonde zou vinden. Het gerucht gaat al best lang, maar dan zou deze coaster op de plek van de kartbaan komen waar nu dus het familie-gedeelte moet komen.

Ik hoop ontzettend dat ze het pad tussen Goliath, El Rio, Xpress en/of bij de Condor gaan doortrekken. Ik vond het altijd mega irritant dat je vanaf Goliath eerst super ver moest lopen om vervolgens weer hetzelfde pad terug af te leggen.

Dat gezever over de doelgroep van Walibi Holland ben ik wel zat! Als zij A zeggen, en ze voeren B uit, wie ben ik dan om daar iets van te vinden? B is immers ook een doelgroep. Wellicht wel de doelgroep met de kleinste portemonnee in dit geval.. 😅

Het is niet hetzelfde park als in Wavre. Wat daar gebeurt is iets compleet anders en vind ik dan ook niet meer vergelijkbaar. Vandaar ook in mijn eindoordeel mocht dit kloppen: ik ben blij dat we binnenkort weer kunnen genieten van iets unieks in de Benelux op coaster vlak. Waarschijnlijk gaan we er wel veelte lang voor moeten wachten i.v.m. de matige capaciteit. 😁

Beter dan een S&S maar niet echt een keuze die passend is voor families, maar ja we zijn verwend nu met Teutatis, Kondaa, RTH, Fury, Moviepark studio's etc.

Voor Walibi zie ik nu meer een darkride zoals Popcorn revenge of een Bobsled zoals Tiki wakka, maak het park completer en vul het zeker niet met alleen thrill achtbanen.

Zeker niet wat het park nodig heeft, maar als liefhebber van achtbanen vind ik het allemaal prima 😉.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat de grote parken in de USA en nu mogelijk ook Walibi Holland kiezen voor dit model. Ik heb het altijd al een mooie investering gevonden voor middelgrote parken met wat lagere bezoekersaantallen. Hier wil je op een drukke zomerdag of met Halloween al helemaal niet aansluiten 😉.

Ik zie veel reacties betreffende capaciteit, maar is dat niet afhankelijk van de lay-out die ze gaan kiezen. De prototypes zullen natuurlijk een stuk lager liggen als de Jersey Devil lay-out met 4 treinen op de baan. En is dit veel lager dan bijvoorbeeld Lost Gravity of Untamed?

Overigens vind ik het als achtbaanfan gaaf om zo'n baan dichtbij te hebben, maar ik zou Walibi er op aan willen dringen de uitbreiding op de kartbaan voorrang te geven aan dit project. Dit voelt als een quick-win maar op de langere termijn heb je er volgens mij niet veel aan. Wat dat betreft mag de directie echt eens op bezoek bij haar zuster parken om wat inspiratie op te doen.

zou wel lache zijn maar het zou niet de juiste investering zijn voor walibi op dit moment, op reclames is non stop de focus op families terwijl er bijna niks is voor die doelgroep maar ook met de winter willen ze open terwijl ze bekand niks binnen hebben.

SvenDonut En is dit veel lager dan bijvoorbeeld Lost Gravity of Untamed?

Het simpele antwoord? Ja. Er wordt gesproken over de treinen waar 12 karretje aan hangen. Dit zou dus automatisch ook betekenen 12 personen per trein. Dat is dus simpel gezien exact de helft van Untamed. Dit is er dan van uit gaande dat alle seats gevuld zijn. Bij Untamed kunnen er twee rijden. Eentje in de track, en eentje in het station om personen in te laden. Dit betekent dat er non-stop een trein in het station kan staan en er non-stop 24 personen per trein vertrekken. Meer treinen is dus niet perse hogere capaciteit. Dit is een deceptie die vaker wordt gemaakt bij de fans. Vanaf twee treinen kan je ongeveer volledige capaciteit van een coaster draaien.

Dus, mits er een in- en uistap station wordt toegevoegd aan de Single Rail coaster, kan ik je op een briefje geven dat het heel lang wachten gaat worden op zaterdag 30 oktober 2025! 😆